Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med G&L L-2000 Tribute


Alfi27

Anbefalte innlegg

God aften i stuen. Mottok i dag en G&L L-2000 Tribute i dag, en fantastisk lettspilt bass med mange lydmuligheter. Oppdaget etterhvert et problem, at den lager noen forferdelige knitrende ulyder når kabelen ikke er komplett i ro, altså når jeg står og evt går rundt mens jeg spiller. Dette skjer kun i passiv-modus, så det er sannsynligvis nytt batteri som må til, tenkte jeg hvertfall. Etterhvert så kom det noen små irriterende knitrelyder i passiv modus også (veldig små, nesten ikke hørbare), etter jeg hadde kjørt forsterkeren rimelig hardt (master på klokka 3-4).. Hva kan være problemet? Og pleier et døende batteri forårsåke sånne problemer?

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å utelukke det åpenlyse, du har prøvd med en kabel du er sikker på fungerer 100%?

Har prøvd med 2 ulike kabler jeg vanligvis bruker i gitaroppsettet mitt, og som jeg aldri har hatt noen som helst problemer med..

Skal skifte batteri i morgen, har ingen sånne batteri i huset for øyeblikket <_<

Output-jacken var ikke løs så vidt jeg kunne kjenne, prøvde mange ganger å presse kabelen lenger inn i bassen uten å kjenne noe unormalt..

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, da har jeg følgt rådet ditt, TF, og nå funker den ikke i det hele.... Ingen lyd med den ene kabelen og varierende lyd med den andre, som et bølgemønster, først bra lyd, så gradvis verre til ingen lyd, så gradvis bedre til bra lyd osv... Har naturligvis også skiftet batteri..

FAEN :angry:

Er overhodet ikke kyndig til noe som innebærer mekking eller skruing eller elektronisk modifisering/reparasjom, så må levere den inn, men sjappa har naturligvis stengt for helga

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.