Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelige strenger fra USA


Ichi

Anbefalte innlegg

Har lest før både her og på andre forum at det ikke er veldig mange "strengefabrikker" i verden, og at disse fabrikkene produserer veldig mange "merker" for andre. Jeg tror f.eks. ikke at Fender og Gibson produserer egne strenger, men man får kjøpot både Fender og Gibson-strenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest før både her og på andre forum at det ikke er veldig mange "strengefabrikker" i verden, og at disse fabrikkene produserer veldig mange "merker" for andre. Jeg tror f.eks. ikke at Fender og Gibson produserer egne strenger, men man får kjøpot både Fender og Gibson-strenger.

Det er riktig, fikk litt info fra forskjellige importører da jeg jobbet i butikk.

Har som tidligere sagt sett krangler her på forumet om hvilke som var best av to strengemerker som var laget samme plass og var identiske på alle måter bortsett fra packaging! Haha

Mye av grunnen til at noen legger visse merker for hat er at man har opplevd å få "dårlige" strenger. Det kan skje med EB, D'Addario eller hva som helst. -Strenger som ikke lar seg intonere, ikke ringer ut skikkelig pga " core slipping". DR har visstnok hatt store problemer med sin produksjon i senere tid.

Her om dagen måtte jeg pælme et EB slinky sett! Trodde det var gitaren først... Men det er sjelden, gode erfaringer med EB og jeg har kjøpt endel hundre sett med de:)

On topic så kjøper jeg som regel en haug sett i slengen på eBay, selger setter ned verdien så de går rett igjennom uten at jeg spør engang. Virker som flere og flere gjør det -Vet vel at de får flere kunder i utlandet da!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.