Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan El. gitar opppussingsprosjekt


Anbefalte innlegg

Hei. Har en utslitt morgan strat 251 fra 2006. Den har skitdårlige pickups, elendige stemmeskruer osv. Det var min første el.gitar.

Er det vits å bruke penger på å bytte ut noen deler? Den er i OK stand, bortsett fra noe dårlig lodding, noen manglende skruer.

Gikk litt fort i svingene her, postet i feil kategori. Kan admin/mod flytte denne? :P

Endret av MacGyver
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge treverket ikke er all verden vil heller aldri gitaren låte "bra"

veldig leit men sånn er det. Men igjen så er det jo din første el gitar!

Jeg hadde samme dilemma med min Epiphone Sg special, elendig hardware, elendige pickup, treverket var noe under middels, nå har jeg den første versjonen som er tyngre med tyngre treverk så redder inn litt der men uansett..

Jeg gikk uansett for å kjøre en upgrade på den. Det ble helt klart noe bedre lyd, men det som merkes mest er hvor bra den holder stemningen.

Jeg synes du skal gjøre det om du føler du virkelig har lyst til det, er jo alltids noe spesielt med den første gitaren. Men ikke kjøp det beste av det beste av pickups og hardware.. det er veldig bortkastet.

Deler som GFS og wilkinson vil holde i massevis, og da slipper du å sitte igjen med følelsen av at du har brukt mange tusen kr på noe som ikke føltes som det var verdt det.

Tror jeg kostet på min ca 1000kr og det syntes jeg ga mersmak da gitaren ble bedre, selv om ikke er i nærheten av en dyrere gitar, men akkurat nok til at beløpet ikke føltes bortkastet.

jeg tror du vil bli skuffet om du bruker 2000 på pickups, så enda flere tusen på hardware.. min mening

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke lyd i humbuckeren, jaja.. Gitaren låter greit. Eneste jeg kommer til å spandere på den er nye strenger.

Da tipper jeg at det er et loddepunkt som er løst. Vi har en Morgan Strat på skolen jeg jobber på, og den har jeg operert et par ganger for akkurat dét etter at noe hardhendte elever har klådd mer eller mindre hemningsløst på den. Men den holder fortsatt stand, seks år etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden. Men hvis du om ganske mange år finner igjen denne gitaren, så kan det tenkes den vekker gode minner. Eller ikke, det avhenger jo helt, det.

Det er ikke helt uvanlig at menn i ført- femtårene begynner å mimre, og gjerne vil ha tilbake det de hadde da de var i tenårene, eller det de drømte om dengang.

Siden det ikke er noe vits i å selge den i forhold til verdi, synes jeg du skal ha den liggende, uansett om du setter den i stand eller ikke. Det er enklere å kaste den om en del år enn å forsøke skaffe en akkurat maken når førtiårskrisa slår inn for fullt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.