Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om strømforsyning til effekter og sånt


Anbefalte innlegg

Tenker å yte rørforsterkeren min rettferdighet og bytte ut multieffekten min med et enkelt pedaloppsett. I første omgang ser det ut til å bli Xotic EP Booster, Mad Professor Deep Blue Delay og Mad Professor Forest Green Compressor. Utelukker heller ikke at det kommer en eller to pedaler til etter hvert.

Så har jeg nå søkt litt rundt på forumet, men blir ikke særlig klokere. Noen mener Voodoo Lab PP2+ er det eneste som duger, andre sverger til clas ohlson-løsninger. Dette har jeg lite greie på, og hadde satt pris på om noen kunne prøvd seg på en liten forklaring. Har mulighet til å få kjøpt dette fra USA, men såvidt jeg har forstått så er i hvert fall PP2+ kun å oppdrive med feil spenningsnivå.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de fleste pedaler vil en "veggvorte" med en forgreinerkabel fungere helt fint. Noen pedaler krever andre spenninger, noen har positiv jord og må derfor ha sin egen forsyning eller en forsyning som er beregnet på denne typen pedaler osv, osv.

Det er ingen fasit på hva som fungerer, men de fleste greier seg som sagt med en standard veggvorte.

Jeg anbefaler Visual Sound 1 spot som leverer masse strøm og som kan kjøpes med et kabelkit/forgreiner til en relativt rimelig penge.

Angående Voodoo Lab PP2 eksisterer det masse andre lignende greier som er minst like bra og som gir deg flere muligheter. Fordelen med slike forsyninger er i all hovedsak at man skjermer pedalene fra hverandre hva angår "støysmitte" da de har isolerte utganger, samt at de kan gi ulike spenninger etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mater flere pedaler med samme stømforsyningskabel eller frogrenerkabel elle rlignende så lager du deg små jordsløyfer på pedalbrettet. Dette trenger ikke å være et hørbart problem men de er der selv om det ikke er hørbart. Det kommer som Greener sier helt an på hva slags pedaler du har. Dette unngår du med å bruke en strømforsyning med isolerte utganger. I tillegg får du ofte en smekker løsning med en kabel som forer hele brettet med strøm. Om det er verd det er helt opp til deg.

Har hatt problemer med å få tak i PP med 230V fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha flere meter med pedaler, så anbefaler jeg T-Rex Chameleon. Den er utrolig allsidig, leverer det du trenger fra 9 VDC til 18 VDC. Har sett nok av slike små plastikkdingser som knekker, like greit å kjøpe noe skikkelig i utgangspunktet, og spare seg en masse ergrelser. 1200 NOK for en varig løsning. :D

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde nettopp et relativt enkelt pedalbrett, og min løsning var helt klart denne: http://www.gitarhuse...pter-8x9v-2x18v

En helt grei multistrømforsyning med 8x9v og 2x18v innganger. Ufattelig enkelt og greit. Problemet er om jeg i fremtiden skal ha flere enn 8 pedaler, men pedalbrettet jeg lagde har bare plass til 8 så det passet ypperlig. Det jeg gjorde var å feste det under pedalbrettet på midten, og boret hull mellom to pedaler. Dermed får jeg plass til ledninger som går fra strømforsyninga til pedalene. Dette er et billig og klart valg, anbefales på det sterkeste!

PS: trenger du mer strøm er det bare å kjøpe en til.

MVH Adrian! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.