Web Analytics
Jump to content

Floating Tremolo

Gitargud1

Recommended Posts

Hei :) Jeg har nettopp kjøpt meg en Fender Stratocaster og har veldig lyst til å begynne å bruke vib-armen som Jeff Beck og Gilmour osv. men den er jo helt umulig å holde stemt når jeg bruker den. Noen tips? Jeg har locking tuners btw.

Edited by Gitargud1

Tegn med blyant i sporene på sadelen. I og med at du har locking tuners regner jeg med at du ikke har tvinninger med streng på stemmeskruene. Om så er , bør du sette på strengene på nytt uten å tvinne dem rundt. Og istedet stramme slik at det ikke er noe mer løs streng før du drar til låsingen. Regner med du har strukket strengene etter skifte. Er det to-punkts trem?

Locking tuners betyr lite, jeg har vintage type tuners og holder stemmingen helt fint.. Trikset er å smøre alle punkter med blyant som Mr brekkvaselven foreslår, personlig bruker jeg Big Bends Nut Sauce.

Tegn med blyant i sporene på sadelen. I og med at du har locking tuners regner jeg med at du ikke har tvinninger med streng på stemmeskruene. Om så er , bør du sette på strengene på nytt uten å tvinne dem rundt. Og istedet stramme slik at det ikke er noe mer løs streng før du drar til låsingen. Regner med du har strukket strengene etter skifte. Er det to-punkts trem?

Litt flaut å spørre om dette, men sadelen er den metalldingsen som strengene ligger på på bridge'n ikke sant? :blush: så alt jeg skal gjøre er å gni en blyant i disse sporene så skal tremoloen funke helt fint? :huh:

Har 6 punkt tremolo tror jeg.

Så det var nut'en ja :P Den er jo selfølgelig smurt inn, men er blyant liksom bedre enn Big Bends Nut Sauce?

Blyant funker i hvert fall bra nok, og er helt sikkert mye billigere enn alskens nøttesauser.