Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koke bass-strenger?


Hjalmar Sæterstøl

Anbefalte innlegg

Noen sier så...jeg har aldri testet det...

når du sier bass-strengene, mener du da de som er spunnet?

Eg gjer vel det ja, han meinte vel i grunn strengene på bassgitaren, men då går det vel på dei spunnede gitarstrengane også. Dei kalles også for basstrengene på gitaren, og dei andre for diskantstrengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort det jeg, og det gikk fint det, men jeg anbefaler selvfølgelig å heller kjøpe nye strenger og heller betale litt mer for kvalitet. Elexirerstrenger er det deiligste å spille på og du bare tørker av svetten og fettet etter at du har spilt. Skikkelig deilig lyd er det i de også-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at man reduserer hyppigheten på strengekjøp ved å koke dem. Jeg burde også gjort det, men gidder ikke.

De låter faktisk mye bedre etter koking - og jeg vil anbefale folk å gjøre det i stedet for å kjøpe nye, imotsetning til tisi1 over her. Hvis man gidder er det en strålende ting å gjøre.

Nei, Jonki, det ødelegger ikke strengekjernen. Men det er klart - tror det er liten vits i å koke dem mer enn en gang.

Personlig liker jeg ikke elexir, og det blir derfor poengløst for meg å kjøpe dem. Når andre strenger i tillegg er mye billigere, går det omtrent opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å koke strengene 1 gang.Også 2 ganger men da har de fått nok.Da kjøper du heller ett nytt sett å slenger på,bassen din fortjener såpass:D Strengene er såpass slitt etter du har spillt så mye + at du har koket dem 2 ganger at de helst må byttes ut.

Strenger som det er coated web på må du ikke koke.For coatinga løsner så blir strengene hårete for å si det mildt..:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.