Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! ESP Eclipse II FW/FT AHB


JayOhh

Anbefalte innlegg

Fikk erstatterern til min Gibson Les Paul Alex Lifeson Axcess i hus i dag. Ble en Eclipse II ( full thickness ).

Fin gitar. Synes Customshop-en fra Gibson var hakke finere, men rimelig strøken denne og. Kommer bilder i løpet av kvelden.

Merkelig nok var ikke setupen helt optimal ( trodde de fleste ESP/Ltd kom nesten 100% ). Litt for lav action og dermed en god del fretbuzz. Kom med .009 strenger, og jeg tenkte på å bruke 0.10 eller 0.11, men ser ut som "nut-en" (bein) på gitaren er trang nok med 0.009. Har noen sett med Power Slinkeys ( 0.11 ) liggende, men gadd ikke sette dem på da det ikke ser ut som de passer uten å file "nut-en". Noen som har formeninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først filer ut nøtta for tykkere strenger, så er det "no way back". Setter du på tynnere strenger igjen får du ofte nøttebuzz, og da må du skifte nøtta.

ESP Eclipse har 10-er strenger som standard, så jeg tror en eller annen luring har satt på et 09-sett uten å justere gitaren. Er nok derfor du har litt fretbuzz nå.

Edit: Gratulerer forøvrig! Pics!!

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å sett på 10 eller 11 strenger før du gjør noe. Kanskje det går..

Ellers så hadde jeg definitivt filt nøtta litt selv for å kunne bruke 10/11-strenger da det er det jeg bruker fast. Både fordi jeg foretrekker tykkere strenger og fordi det er lettere akkurat mtp fretbuzz og lav action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du har fått orden på den.. Hvis problemet oppstår, så bør du snarest kontakte selger. Mange sjapper er pliktige til å sette opp gitaren skikkelig for deg ved kjøp av ny gitar ;) Eller betale setup hos en lokal musikkforhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske snasn jahh. Liker bare finnishen bedre og bedre.

Troll: Fikk selger til å justere halsen. Var strengt tatt ikke nødvendig, da fretbuzzen ikke hørtes i forsterkeren, men irriterende nok på lavt volum. Så ble bare justert minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Har ikke behov for noe bellycut riktig enda. Liker kroppen. Syns de tynne, lette blir litt for plastikkaktig. Denne er massiv og tung. Som sagt satt på Power Slinkys ( .11 ) og føler ikke det er behov for å file nut-en. Har ikke mye erfaring med Gibson, så kan ikke sammenligne halsen med noe der, men den er tynnere enn min Epiphone LP Standard og tykkere en Jem'en. Akkurat passe med andre ord ;)

post-10751-0-73505900-1332155496_thumb.j

Epiphone til venstre.

Her er Ibanezen, siden det virker som det var stemning for den og..

post-10751-0-18943200-1332155573_thumb.j

post-10751-0-97095700-1332155589_thumb.j

post-10751-0-33361100-1332155601_thumb.j

post-10751-0-81723700-1332155618_thumb.j

Endret av JayOhh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.