Web Analytics
Jump to content

NGD! Schecter 7-strenger

Troll
 Share

Recommended Posts

Yes!! Etter en ukes tid med frakt fra USA til Oslo, og en uke i tollen i Oslo så ankom denne endelig Bergen idag!

Gitaren er en Schecter Hellraiser C-7 med en splittbar EMG707 i hals og EMG81-7 i bridge.

Den kom med ganske skittent gripebrett, det var merker etter en del fukt (florida) på mekanikken og strengene var gamle.

Etter en times tid med litt oppsett, rens, oljing og nye strenger spiller denne som en drøm!

Låter brutalt bra med vreng og cleans og gitaren ser ellers ut til å være i god stand.

Meget god resonans i lyden! Kommer kanskje fra den tykke halsen og solid mahogany kropp..

Absolutt verdt pengene! Lydklipp kommer snart.

Litt om gitaren:

- 26.6" skala! For bedre spenn i strengene, greit å ha på 7-strengere..

- TOM bridge, strings through body

- Noe tykk hals, men det er fort en vanesak

- EMG pickups

- Jumbo frets

- Mahogany hals og kropp

Mer her:

http://www.schecterg...raiser-C-7.aspx

IMAG0571.jpg

IMAG0574.jpg

IMAG0573.jpg

Åpne spoilertags for bilder :)

IMAG0562.jpg

IMAG0564.jpgIMAG0566.jpgIMAG0567.jpg

Edited by Troll

Jeg foretrekker faktisk Blackjack'en.. Om jeg fikk sjangsen til å kjøpe Blackjack C-7 istedenfor Hellraiseren, så hadde muligens valgt BJ igjen.

Blackack ATX-serien er bare helt sinnsyk mtp pris, så jeg forventet ikke at Hellraiseren skulle være i nærheten av samme kvalitet-og lydmessig.

Men likevell så er Hellraiseren er en god gitar og den måler seg nesten opp mot Blackjack, så jeg beholder den med glede. Kvalitetsmessig, så tror jeg at de stiller likt.. Det er personlige preferanser som gjør at jeg liker BJ en smule bedre.

Grunnen til at jeg foretrekker Blackjack er pga den matte finishen som føles så ufattelig bra, og jeg foretrekker ebony-fingerbrett fremfor rosewood en smule mer. :)

Edited by Troll

Hehe, nå spør du litt vanskelig her!

Har lenge sikklet etter en Torero, og det blir muligens en slik på meg en dag. Men jeg har ikke hjerte til å bytte noen av Schecterene mine ennå :wub:

Men aldri si aldri, vi får se! Hadde jeg hatt en Torero, så hadde jeg heller ikke hatt hjerte til å bytte den ut. Mye kvalitet for pengene de der Toreroene, de også :)

Hehe, nå spør du litt vanskelig her!

Har lenge sikklet etter en Torero, og det blir muligens en slik på meg en dag. Men jeg har ikke hjerte til å bytte noen av Schecterene mine ennå :wub:

Men aldri si aldri, vi får se! Hadde jeg hatt en Torero, så hadde jeg heller ikke hatt hjerte til å bytte den ut. Mye kvalitet for pengene de der Toreroene, de også :)

Hehe :) ufattelig mye gitar for pengene, ga 6 tusen for min, å den kan absolutt måle seg med mye dyrere gitarer :)