Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Seymour Duncan Alnico II Pro Slash


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Insallerte et sett av disse i Les Paulen min i dag, en LP Standard Premium Plus fra 1996.

Meget imponert over hvordan de låter. Har enda ikke fått testa de med en skikkelig highgain amp, men har fått kjørt de med mer type klassisk rock lyd. Stor forskjell fra stock pickupen som sto i brua. Låter mye klarere, og mye mer punchy.

Med en god del vreng kommer alikevel klangen fra alle strengene godt frem. Bridgepickupen er mildere enn f.eks en SD JB, men alikevel med masser av trøkk nok til å spille rock med.

Neckpickupen er instant Slash feel. Les Paul rett i en liten Tech 21 stueamp, så er det bare å stille seg inn til en decent sololyd. Masser av punch i denne også, og er nok en av de bedre låtende bridge pickups jeg har spilt på.

Forskjellen mellom standard Alnico II Pros og Slash settet skal jeg ikke si så mye om, da jeg ikke har testa de skikkelig. Men står dugelig om forskjellene rundt om på nettet. Slashmicene er vel basert på de aller første Alnico II Pro micene som ble produsert i 1986, og som Slash har i sin Derrig les paul kopi som er brukt til å spille inn det aller meste han har gjort. Disse skal visstnok låte litt annerledes enn produksjonsrekka som har kommet i årene etter. Så rundt på nett at veldig mange foretrakk Slashmicene, så jeg valgte de.

Anbefaler de som er gira på litt mer gammel klassisk rock sound å teste ut disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 years later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.