Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er denne Fender Strat`en ekte?


Kian

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg kikker litt på en gitar her i USA og kom over denne på Craigslist.

Jeg fikk tilsend disse bildene av han som selger den, påstår det er en Fender Stratocaster, men at han ikke vet om det er meksikansk eller amerikansk.. Rart nok i seg selv.

Uansett, sjekk ut disse tre bildene. Ser det autentisk ut? Jeg er ingen ekspert på Fender, men har søkt litt på serienummeret og får ingen treff.

2012-02-05_22-20-17_55.jpg

2012-02-05_22-20-39_927.jpg

2012-02-05_22-21-07_0.jpg

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z er visst amerikansk, men jeg syns det er for mange siffre her. Fikk mail av han nå der han påstår det er amerikansk... Jeg er usikker. Se nærmere på serienummeret, ser ut som det er "limt" på eller den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake

1. Logoen ser jo ut som 1964-1970 decal

2. 6 punkt tremolo på en USA Standard?

3. Headstock er helt feil ut...vedder på at det enten er billig kina hals eller Mighty Mite.

Kan hende det er en Squier eller Mexico strat med ny hals.

Edit: Serienummeret gir forsåvidt heller ingen mening...

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fake

1. Logoen ser jo ut som 1964-1970 decal

2. 6 punkt tremolo på en USA Standard?

3. Headstock er helt feil ut...vedder på at det enten er billig kina hals eller Mighty Mite.

Kan hende det er en Squier eller Mexico strat med ny hals.

Edit: Serienummeret gir forsåvidt heller ingen mening...

Sikker? I så fall veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte på serienr. på guitardater project, og fikk at serial number unrecognized uansett hvilket land jeg søkte på. Det jeg også finner, er at Z-serienr. (USA produsert.) startet i 2000 der Z0 - betyr modell 2000, Z1-modell 2001 osv, det skulle jo da indikere at dette er en 2000-modell, men saken er at antall siffer etter Z0 skal være enten på 5 eller 6 siffer. På denne er det jo 7 siffer i tillegg.... Nå vet ikke jeg om det er noen unntak, men jeg har f.eks. aldri opplevd at man ikke finner info om en helt standard Fender produksjonsmodell på guitardater. Det og faktum at serienr. tydeligvis er for langt, ville gjort meg veldig skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.