Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kemper Profiling Amplifier


daggis

Anbefalte innlegg

Jeg synes denne virker like transportabel som rack, samt at den tar mindre bordplass. Når det er sagt kommer det nok flights laget for denne som gjør den både ubehagelig tung å bære og fysisk større. Derimot er det jo enkelt nok å flytte en standard topp og kab, så jeg kan ikke skjønne at dette med transport ville være avgjørende uansett :)

Det fine med rack er jo at utstyret fortsatt er beskyttet på spillejobben, denne må man jo ta ut. Denne typen "Pro-equipment" burde kommet i rack IMO.

Axe FX kan jo settes sammen med EQ, preamper o.l og så sparer man mer plass. Er en grunn til at en 19" kasse til å skru ting inn i er en industristandard.

Hadde f.eks Petrucci brukt Kemper`n i stedet for Axe FX måtte han jo hatt amprack til den isteden noe som tar mer plass og er mer styr.

Men låter den bra kan jeg jo ha denne stående i studio hjemme og bruke Axe FX når man skal ut å spille.

At det er enkelt nok å flytte standard topp og kab...Nja ikke hvis du er lat som meg :)

Skal sies at jeg happily dro rundt på 6U rack, rørtopp og 4x12 kasser til livebruk for 10år siden..Not anymore haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ja, jag har en Kemper men jag ska använda mig av 30 dagars pengarna tillbaka garantin (eller om det är någon här som har lust att köpa den och därmed spara ett gäng hundralappar. PM, beklagar reklam :) ) pga att den inte får plats på mitt skrivebord, men det får Axe II som står i rack under skärmen. Så Kemper i rackformat hade gjort det klart intressant för mig, men jag använder dock förstärkare live och i replokalen så min ska bara stå här hemma. Om jag skulle ha giggat med någon av dessa så skulle jag definitivt ha valgt Kempern i "vanligt ikke-rackformat" pga att den känns mer portabel. Alltså inte om jag hade varit tvungen att ta med massa rackutstyr i tillägg, men Kempern + en kabel rätt i PA:t + en scenmonitor, det blir inte mycket mer portabelt än det om man kör på den här linjen. Jag menar inte att Axen inte är portabel, men det är bara vad jag tänker när jag sitter med bägge två vid sidan av varandra. I tillägg så tycker jag faktiskt att Axen är för dyr för att ta med mig på gigs :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig eg er treig, men når du profilerar ein amp, så får du vel berre ein setting på ampen? Viss du profilerar ein Deluxe Reverb på full pupp, korleis blir det når du drar ned volum på Kemperen?

Sjekk YouTube, mange videoer som viser hvordan dette fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig eg er treig, men når du profilerar ein amp, så får du vel berre ein setting på ampen? Viss du profilerar ein Deluxe Reverb på full pupp, korleis blir det når du drar ned volum på Kemperen?

Det är inga lätta grejer att förstå, he, he, jag har ingen aning om hur det fungerar, men man kan fortsatt ändra inställningarna på den amp man har klonat genom Kempern. Man kan också "ta bort" kabinettet i kloningen och byta ut det mot ett annat klonat kabinett. Mixa och trixa. Behåll förstärkaren, bytt ut kabinettet, släng på en klonad Tube screamer och typ vilka som helst andra klonade pedaler, spara som ett preset. Done. Ingen aning om hur teknologin bakom funkar :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig eg er treig, men når du profilerar ein amp, så får du vel berre ein setting på ampen? Viss du profilerar ein Deluxe Reverb på full pupp, korleis blir det når du drar ned volum på Kemperen?

Ser at endel av de som profilerer amp'er, tar flere profiler for samme amp med forskjellige settinger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg såg den videoen der oppe, og når det begynte å bli gøy, var resten hemmeleg. Men forsto at EQen ikkje blir profilert. Gain kan vel kanskje til ein viss grad profilerast vha forskjellege signalnivå inn? Har ikkje peiling. Første gang ein gitardings er totalt uinteressant sånn gitarmessig, men kjempeinteressant faglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, det ljudet som kommer ut ur kabinettet blir klonat och lagras som en profileringsfil (eller vad det nu heter, jag tror kanske att de kallar det för snapshot?), med de eq och gain-inställningarna som ampen är inställd på i kloningsögonblicket. Sen har Kempern bland annat bas, mid, treble, prescence och gain-rattar (och en massa andra justeringsmöjligheter) som du kan justera efteråt. Om man till exempel lastar ned en Orange Thunderverb-kloning från internet, men menar att den är klonad med litt för lite gain, så är det inga problem att lägga till mer gain, eller minska basen och höja presence på den ampen som du har klonat.. eller som skrivet, byta ut kabinettet och lägga till önskade pedaler och spara som ett preset. Du är alltså inte låst till det ljudet som är klonat.

Det finns ett hålrum bak på ampen och det är meningen att Kemper ska släppa en poweramp som passar in där. Gigvänligt yez. Fan, märker jag blir mindre och mindre sugen på att göra mig av med min : o ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, det ljudet som kommer ut ur kabinettet blir klonat och lagras som en profileringsfil (eller vad det nu heter, jag tror kanske att de kallar det för snapshot?), med de eq och gain-inställningarna som ampen är inställd på i kloningsögonblicket. Sen har Kempern bland annat bas, mid, treble, prescence och gain-rattar (och en massa andra justeringsmöjligheter) som du kan justera efteråt. Om man till exempel lastar ned en Orange Thunderverb-kloning från internet, men menar att den är klonad med litt för lite gain, så är det inga problem att lägga till mer gain, eller minska basen och höja presence på den ampen som du har klonat.. eller som skrivet, byta ut kabinettet och lägga till önskade pedaler och spara som ett preset. Du är alltså inte låst till det ljudet som är klonat.

Det finns ett hålrum bak på ampen och det är meningen att Kemper ska släppa en poweramp som passar in där. Gigvänligt yez. Fan, märker jag blir mindre och mindre sugen på att göra mig av med min : o ).

Eneste drawbacket er at powerampen er mono!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.