Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD - Laboga Alligator 50w 5201 - oppdatert.


Kossoff

Anbefalte innlegg

Jess!

Endelig er denne ampen i hus, og la meg først si: Steike for en amp!

Cleankanalen låter skikkelig fint, og jeg ble faktisk veldig positivt overrasket. Å ha en slik cleanlyd i en kanalswitcher, det trodde jeg faktisk ikke var mulig. Spesielt når du drar opp lydstyrken, det låter rett og slett fantastisk. Spilte mye med Tele'n på denne kanalen; glassklar lyd ble resultatet. Kjører du ampen på full guffe, altså master og clean volume på fullt, kommer du, med HB's, til lyden jeg brenner for, britisk, sent 60's vreng! Denne ampen gjør det rett og slett fantastisk. Jeg spilte MANGE Free låter! Full guffe med SC er også ufattlig artig. Jeg ble nødt for å dra et par rølperocklåter. Med strat havner du rett i flinkisbluessounden.

Vrengkanalen er virkelig noe for seg selv, det må oppleves! Jeg har hørt rykter om at du ikke kan spille metall med denne ampen, de som ytrer slike påstander, ja.... De er jeg uenig med. Jeg har overhodet ikke bruk for mer vreng! Tilbake til lyden: Det låter stort (så stort at jeg kommer til å sløyfe å bruke to amper). Med gain rundt kl 10-11, er du i JCM800-land. Godt utgangspunkt for riffing! Drar du litt videre mot høyre får du en finfin trash-metall lyd. Rundt kl 15, begynner det å bli så mye vreng at jeg blir litt nervøs... Men det låter fett, stort og fyldig. Må også legge til at bassresponsen i denne ampen er genial. Med openback (som jeg foretrekker) får du en fin bass, markert, men ikke for framtredende i lydbildet. Closed back cab er thight som f***! Har aldri eid en amp med så god respons i bunnregisteret! Det finnes ikke tendenser til flabbebass.

Generelle pluss med ampen:

- Den viser godt forskjeller mellom gitarene.

- Tonekontrollene fungerer ypperlig! Gjør virkelig jobben sin godt.

- Den ser ut som en million kroner.

Men ja, jeg er helt i ekstase. Tok noen bilder, og synes dette ble fint :) !

post-6907-0-12653500-1326681106_thumb.jp

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt! Alle disse erfaringene er jo fra ampen på nesten full pupp! Og på full pupp levde ampen skikkelig :D

Det vil ikke si den låter mindre bra på lavt volum. Mastervolumet fungerer godt. Godt tips her var å la kanalvol og mastervol følge hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare takke for flott anmeldelse :)

Når det gjelder Alligator og metal, så har jeg muligens yttret at den ikke er helt oppe i moderne metal land (type Rectifier på full guffe, djenting og brutalt nedstemte, samt 7 og 8 strengs gitarer) - den jobben synes jeg Mr. Hector takler bedre. Men hey - jeg bruker Alligator selv og ser heller ikke behov for noen annen amp til noe som helst jeg kan komme til å spille :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner GASen komme krypende..

+1 som man så fint kan si det.

Jeg syns Laboga har gjort en god jobb når det gjelder utseende. Syns det finns altfor mange amper i det sjiktet som utelukkende ser ut som metal-monstre. Det passer ikke meg. Da er det fint å vite at det går an å få tak i amper som ser slik ut som denne Labogaen, som rett og slett ser ut som en Marshall. Og det liker jeg.

Kossoff, nå mangler du bare et kabinett som matcher bredden på toppen. ;)

Du har for øvrig en flott utstyrspark. Allsidig og passe 'flinkis' (*host* rack).

Les Paulen din fortjener forresten å bli tatt bilde av i godt lys med et godt kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 som man så fint kan si det.

Jeg syns Laboga har gjort en god jobb når det gjelder utseende. Syns det finns altfor mange amper i det sjiktet som utelukkende ser ut som metal-monstre. Det passer ikke meg. Da er det fint å vite at det går an å få tak i amper som ser slik ut som denne Labogaen, som rett og slett ser ut som en Marshall. Og det liker jeg.

Kossoff, nå mangler du bare et kabinett som matcher bredden på toppen. ;)

Du har for øvrig en flott utstyrspark. Allsidig og passe 'flinkis' (*host* rack).

Les Paulen din fortjener forresten å bli tatt bilde av i godt lys med et godt kamera.

Haha. Passe flinkis!

Racket brukes utelukkende til effekter nå. Denne ampen dekker rett og slett alle behov jeg har hatt.

Tenker å bruke et orangekabinett, men har ikke helt bestemt meg enda!

Hadde jeg hatt et bra kamera, hadde les paul'en fått noen fine bilder ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker Eleven-racket bra i fx-loop? Det skal ikke stå på stort oppsett i hvert fall:)

Ja, det funker bra i fx-loopen! Har lyst å finne ut av om jeg kan kjøre deler av det framfor ampen (wha, vreng, komp) og tidseffekter og klang i fx-loopen. Dessverre er ikke min tankeevne god nok til å finne ut av slik.

Stort oppsett må til når man spiller i rockeband :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.