Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP! Gitarhals knekt!


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en kar som klarte å rette opp en splintret hals på Vintageforumet. Den var nærmest knust, men han fikk det til. Her tror jeg resultatet krever litt kunnskap og erfaring, men det er jo lov å prøve seg. Et triks- tynn ut limet littegranne med vann, og bruk trykkluft til å blåse det inn i alle sprekker, kriker og kroker. Det er effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ikke få limet på trussroden. Da vil den bli ubrukelig, evt presse opp mot gripebrettet når du prøver å justere den. Så jeg ville heller kjørt på med en sprøyte med lim.

Jeg ville brukt hide glue på en slik operasjon, aner ikke hva det heter på norst. Det er tynt-flytende og trekker inn i treet. Fint til slike jobber :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt hide glue på en slik operasjon, aner ikke hva det heter på norst. Det er tynt-flytende og trekker inn i treet. Fint til slike jobber :D

Hide betyr hud og det er nettopp det vi snakker om - nemlig hudlim. Med huslim blir treet minst like sterkt som før bruddet, problemet er at du bør behandle halsen på nytt da limet er vannløselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.