Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Glade jul


KristianF

Anbefalte innlegg

Halvbrisen på juleakevitt, da er det ekstra gøy med loopstation :)

Veldig uhøytidlig (filma med iPhone og greier), småsurt og shabby, men temmelig skøy likevel :)

Kunne vært gøy om noen hengte seg på og lagde en liten julesangsnutt og la ut her

Gitaren er en Squier Stratocaster, pedalene er Mad Professor Mighty Red Distortion, T-rex Replica, Boss RC2, ampen er en tredve år gammel transistor bassamp.

http://www.youtube.com/watch?v=o1tTTojpRCM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glade jul ja...

En tradisjon jeg har hatt de siste seks årene er å lage en julesang for hvert år. Stort sett blir det bare tull og tøys, både når det kommer til teksten og musikken. I år tok jeg en litt annen vending og presset ut en liten dose gravalvor i havet av gavepapir og ribbefett.

Som de fem forrige forsøkene ble dette hastverksarbeid med liten tid til miksing og justering. Nytt av året er også totaltforbud mot kvantifisering (og etter hvert også metronom når det spilles inn), så det ramler fint avgårde til tider. Vokalen er forresten spilt inn med iPhone da min Røde NT-1 plutselig tok kvelden, og dermed også dårlig med monitoring.

http://soundcloud.com/henningbh/om-kjaerligheten-r-r-alt-liv

'Nerd facts'. Spilt inn i Logic. Kassegitaren er en Gibson J-45, bassen - en Ibanez Jazz Bass-kopi, elgitaren er Gibson SG Standard i GuitarRig 4 med AC30 ampsimulering. Trommene tror jeg er GarageBand-plugin. Shakern spilte jeg inn selv og er en av hovedgrunnene til at kvantifisering av trommer viste seg å være helt på bærtur. Jeg syns allikevel, til tross for en del halting, at det funker greit nok. Tekstmessig blir det litt vel selvhøytidelig møl, men musikken er jeg relativt fornøyd med.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av meg laget denne versjonen av julesalmen Mitt Hjerte Alltid Vanker, den er laget til minne om en i klassen min som døde på Utøya, derfor de forskjellige delene, klikkedelen med strobelysene og synthbassen osv er liksom kampen hans, ogja, resten skjønner dere. Kuleste og fineste versjonen jeg vet om av denne sangen, anbefaler alle å høre hele sangen så dere får med dere klikkepartiet som starter å bygge seg opp fra 03.00, utrolig kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke saker, Stian. Et klart og tydelig eksempel på hvordan musikk kan virke samlende i tunge stunder (noe jeg vil anta skjedde her) og hvordan tilstander kan uttrykkes gjennom musikk. Tilstander som kanskje kan være vanskelig å få frem gjennom ord.

Fint og virkningsfullt arrangert.

Jepp, du har veldig rett i det! Var veldig fint :)

Arrangementet syntes jeg er kjempebra :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.