Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Zoom G3 - Noen som eier en? Erfaringer?


sarge

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har først helt nylig blitt klar over Zoom G3. Jeg hadde egentlig gitt opp multieffektpedaler fordi jeg synes de var så uoversiktlige med små displayer og masse menyer som man kun når med rare knappekombinasjoner. Jeg har funnet ut at jeg betjeningsmessig foretrekker enkeltpedaler. Men Zoom G3 ser jo ut til å fungere som tre pedaler med fysiske kontrollknapper for hver av dem og fotbryter for å skru av og på.

Noen som eier en eller i det minste har prøvd en selv? Brukes den mye? Hva fungerer bra? Hva kunne den vært bedre på?

Jeg bruker multieffektene mine minimalt, men denne er kanskje brukbar for oss som egentlig foretrekker enkeltbokser, men samtidig ikke har budsjett eller plass til å ha så mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har først helt nylig blitt klar over Zoom G3. Jeg hadde egentlig gitt opp multieffektpedaler fordi jeg synes de var så uoversiktlige med små displayer og masse menyer som man kun når med rare knappekombinasjoner. Jeg har funnet ut at jeg betjeningsmessig foretrekker enkeltpedaler. Men Zoom G3 ser jo ut til å fungere som tre pedaler med fysiske kontrollknapper for hver av dem og fotbryter for å skru av og på.

Noen som eier en eller i det minste har prøvd en selv? Brukes den mye? Hva fungerer bra? Hva kunne den vært bedre på?

Jeg bruker multieffektene mine minimalt, men denne er kanskje brukbar for oss som egentlig foretrekker enkeltbokser, men samtidig ikke har budsjett eller plass til å ha så mange...

Super boks. Veldig, veldig bra lyd. Nailer AC/DC perfect, f.eks. :-)

Enkel bruke; den lagrer automatisk alle endringer du gjør i en preset.

Kunne vært bedre: overdrive/fuzz/distortion pedalene og "ducking delay". Ellers er det svært gode effekter.

Jeg bruker mine vanlige OD foran forsterkeren, og G3 i effect loopen på min Laney Cub her i hjemmestudioet.

Live bruker jeg kun G3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et konkret spørsmål: Når denne har ampsimuleringer, simulerer den da hele originalampen? Tenker spesielt på valg av kanaler og ikke minst innebygget reverb. Jeg føler kanskje tre effektplasser er litt lite dersom man må bruke to av dem til henholdsvis ampsim og reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har g2, og har ikke sjekket ut 3'ern, men på toern er det i hvertfall slik at du lager en preset med alt du vil ha av effekter, og en amp, og vips har du en ferdig preset. Hvis det er slik at du kan switche mellom tre forskjellige på 3'ern, er det et stort pluss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå sjekket manualen, og det virker ikke som reverb er inkludert i ampsimuleringene. Det betyr at dersom man skal ha en ampsim og reverb, så bruker man allerede to av 3 slots...

Uansett liker jeg den, og som en del av et pedalboard til en hardware amp er Zoom G3 uansett veldig anvendelig. Det blir som å ha tre plasser for pedaler som kan byttes helt vilkårlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan effektene i denne sammenlignes med Line 6 M9, kvalitetsmessig?

Har ikke mulighet til å sammenligne dem direkte.

Effektene er iallefall ikke noe dårligere enn på Tonelab LE, og de Line6 boksene jeg solgte for å finansiere G3.

AC/DC lyd får jeg f.eks. mye bedre på G3 enn Tonelab.

Sammenligning med M9 er jo litt merkelig, siden den koster halvannen gang så mye?

G3 har forøvrig mange, mange ganger så mange effekter som M9 :-)

Jeg gjorde en del forarbeid med å sammenligne effekttyper mellom POD HD og G3, og de kommer ganske likt ut i antall (om ikke nødvendigvis i kvalitet)

Såvidt jeg kan se av kommentarer rundtomkring så har POD HD bedre fuzz/overdrive/distortion emuleringer, men modulation og reverb er ikke nevneverdig dårligere på G3 (merk at høykvalitetsreverb bruker to slots)

AmpSim er vel kanskje hakket vassere på POD HD, men jeg kan ikke si meg misfornøyd med emuleringene i G3. Gode nok i massevis for livebruk, imho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har g2, og har ikke sjekket ut 3'ern, men på toern er det i hvertfall slik at du lager en preset med alt du vil ha av effekter, og en amp, og vips har du en ferdig preset. Hvis det er slik at du kan switche mellom tre forskjellige på 3'ern, er det et stort pluss. :)

De er ikke direkte sammenlignbare på hvordan man bruker dem etter det jeg kan se.

Det er presets i G3, men når man veksler mellom "Velg Preset" modus og "Pedal" modus kommer G3'n sin styrke frem: I "Pedal" modus er den nemlig som tre separate pedaler (hvor en av "pedalene" kan være en forsterker m/høyttaler)

Endringer man gjør i "Pedal" modus lagres automatisk i preseten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.