Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Kobling av 370BX trafo kontra 270CAX


Anbefalte innlegg

Heisann.

Denne tråden kommer på engelsk da jeg har postet den på diverse forums for å se om det er noe hjelp og finne :)

Satser på at det går greit her også, men er bare å svare på Norsk såklar :)

Hello!

I Recently bought a champ head kit from STF Electronics

But i am having a hard time figuring out how to wire up the transformator,

Mainly the guide is written for a 270CAX, but mine is shipped with a 370BX, but i cant figure out the wiring.

First keep in mind i am living in Norway, so the current going into the amp from the wall is 240v 50hz. Well it shud be 220v here in europe, but in the later years the current from the wall is now mesuring 236v, So it shud be safer to use the 240 and not the 220 right?

Ok, this is a picture of what i have soldered so far:

220vsoldering.jpg

(Note, Gray on the drawing represents white in real life)

Note i am following a guide written for the 270CAX, but i think that what i have done so far shud be correct?

Ok then after what i have done on the picture, the guide tells me to connect the white line from the transformator to the white from the ac plug, ok thats done on the drawing, but then it says i shud connect thouse 2 white wires to the black one from the power transformator? I guess this is ment to be the 2. black wire comming from the 270CAX, but i have no 2. Black wire on the 370BX, what shud i solder the 2 white cables to?

Link to the schematic of the transformator:

http://www.hammondmfg.com/pdf/5c0028.pdf

Thanks for all the help!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,3 V til jord, hva mener du? Du skal jo ikke sende noe til jord men bruke det som nullpunkt..

Hm jo stemmer vel det, går litt fort i svinga her.

Men skal det være 6.3 volt mellom pinne 2 og 7 ? (bare ta videre fra lampa) Eller skal det være 2.8 volt mellom pinne 2 og 7 ? (mellom 6.3v punktet og jord)

Alt er bare skrevet ned, så når engelsken forstopper seg blir det litt surr ^^

Skulle heller bare hatt et reint sjema i farger :D hadde vært mye lettere for min del

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, ja forstod deg nå.. Du mener 6,3V mellom der og jord!

Hvilke skjema er det du kobler etter, databladet til transformatoren? Sånn vedlagt dokumentasjon kan jo være lurt å poste slik at en kan prøve å svare på noe :P

Nei Mellom de 2 grønne ledningene på "output sia" av trafoen er det 6.3v, mellom en av de grønne og jord er det 2.8.

Har koblet etter en rein tekst guide da det kun var skjema på selve koblingsbrettet som jeg alt er ferdig med.

Skulle til og skrive ned hva som sto nå.. men jeg skjønte hva han mente nå ^^

Skal være 6.3v til pinne 2 og 7.

Men av en eller annen grunn så er det en mostand på 100ohm mellom jord og lampa, selv om 6.3v er også direkte til lampa.. Men står på eget ark her at med min trafo skal jeg ikke bruke de mostandene, Altså da koble direkte :)

Og da virker det som resten ser greit ut litt til frammover :)

Takk for hjelp alikevel tho :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hiver motstanden på nullpunkt siden eller spenningssiden har ikke dette noe å si. Den er der bare for at ikke lampa de skal bli ødelagt.

Du kan jo prøve med den først og om den lyser dårlig så tar du den vekk.. :)

Jepp ser den.

Vel bare følger det som står jeg nå, sammen med litt vett og tolmodig så burde det vel gå :)

Har fått kobla ferdig alt fra power trafoen og testet alle røra, lyser fint og greier :)

Print kortet er alt ferdig siden jeg starta med det, så blir vel å koble til kortet på rørene så vente til tirsdag/onsdag på elementet så får testet skikkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Men av en eller annen grunn så er det en mostand på 100ohm mellom jord og lampa, selv om 6.3v er også direkte til lampa.. Men står på eget ark her at med min trafo skal jeg ikke bruke de mostandene, Altså da koble direkte :)

...

Noe slikt :

heater4.jpg

?

Hvis trafoen ikke har 'centertap' på 6.3V glødespenninga så kan man lage en 'artificial center tap' med ett 100 ohms motstand fra hver av fasene til jord ...

'Read all about it' : http://www.freewebs....ard/heater.html

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.