Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er en rimmelig pris på en MJT/Allparts gitar?


Madrugada

Anbefalte innlegg

Fant en Jazzmaster på finn. Den har sunburst kropp fra MJT som er reliced, hals fra allparts (lønn) og Jazzmaster pickups fra Lollar.

Han skrev han ønsked bud. Vet dette er lite å gå på, men hva pleier en slik gitar å koste? (ny/brukt)

Takk for svar :)

Rimelig*

Endret av Madrugada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på den på FINN er helt OK. Litt feil headstock som trekker ned, samt at 2nd hand partso som ikke er satt sammen av originale Fender-deler burde prises litt lavere enn det, syns nå jeg. Kan være Lollar-pickupene som trekker litt opp...

Angående pris på hva slikt koster nytt så landet jeg på litt i overkant av 10k for min MJT tele-replica. Min gitar er dog satt sammen av Musikraft-kropp og hals og ikke Wildwood/AllParts som MJT bruker. Prismessig ble min litt dyrere, men ikke mye.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt nevne at jeg solgte en partscaster som bestod av

-Fender Custom Shop 62 relic hals

-Fender EJ kropp

-Callaham tremolo

-Suhr V60 pickups

-CTS og Alpha elektronikk

for 8500 kr tidligere i år, uten kasse. Gitaren spilte og låt som en Fender CS Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsåvidt nevne at jeg solgte en partscaster som bestod av

-Fender Custom Shop 62 relic hals

-Fender EJ kropp

-Callaham tremolo

-Suhr V60 pickups

-CTS og Alpha elektronikk

for 8500 kr tidligere i år, uten kasse. Gitaren spilte og låt som en Fender CS Strat.

Hvorfor sa du ikke ifra til meg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Vanskelig å si. Kvalitetsmessig tipper jeg Wildwood-sakene er bra. Grunnen til at jeg gikk for Musikraft var at jeg ville ha en custom-hals med specs som ikke Allparts har i sitt sortement. I tillegg har jeg den erfaring at Musikraft-halser ikke alltid lar seg kombinere med alskens Fender- eller Fender-lisenserte gitarkropper. Jeg hadde en Musikraft strathals for noen år tilbake. Den passet bra på en MIM Fender stratkropp, men ble for smal (hælen) for en MIJ Fender stratkropp (som igjen matcher bra med en Allparts strat-hals jeg har liggende). Da var valget egentlig ganske så lett.

Jeg tror nok at Wildwood-kroppene er av god kvalitet ettersom de leverer kropper til flere (og større?) 'gitarmakere' enn MJT.

Det koker vel egentlig ned til hva slags specs man liker. Har Allparts ting man liker - ja da kommer man langt med å velge fra deres sortement (altså de tingene MJT kan levere, altså alt i Allparts-katalogen), men hvis ikke må man ty til andre leverandører.

Et annet spørsmål blir om Wildwood-kroppene er tidsriktige/vintagekorrekte i forhold til konturer og mer.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.