Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

John Frusciante


JRV

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal gjøre dette kort.

Det siste halvåret har jeg endret min oppfatning av musikk. Jeg har likt Red Hot Chili Peppers i mange år, men oppdaget ikke Frusciantes solomusikk for mer enn et halvt år siden. Jeg kan ikke beskrive hvor bra jeg syns musikken hans er med ord, og jeg lurer på om noen andre er enige? Min oppfatning av musikken hans er at den er sterkt undervurdert.

Noen tanker? :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frusciante har jeg et veldig av-og-på-forhold til. Arbeidet hans på Blood Sugar Sex Magik er intet mindre enn fantastisk og er kanskje hva som har inspirert meg aller mest opp gjennom årene (og arvtakeren hans på One Hot Minute, Dave Navarro, gjorde ingen dårlig figur heller (også er av mine absolutt favorittplater)). Comebacket hans på Californication er godkjent. Mye fete gitarting, men låtmessig er ikke alt like bra (dog er det deres beste skive etter BSSM og OHM). Blir litt for enkel i mine ører uten noen særlig store lyttermessige utfordringene.

Når det gjelder solokarrieren kan man høre godt at han er involvert i The Mars Volta (ev. at The Mars Volta er inspirert av Frusciante).

Liker godt vokalen til Frusciante... Han minner meg på en måte om Cat Stevens (eller Yusuf Islam som han nå kaller seg).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoggy @ ja, jeg må si meg enig med deg. Han er enda bedre alene.

orsvend @ ja, de to første platene hans ("Niandra Lades and Usually Just a T-Shirt" og "Smile From the Streets You Hold") er ganske røffe og crazy i stilen, men på en måte er det det som er så fantastisk med dem. De får virkelig fram følelsene hans, og man kan høre at han ikke hadde det bra på den tiden. Det er jo egentlig et under at han er den han er i dag. Skal høre litt på "Ratatat!" Må også si at Elliott Smith (som også er meget bra) kan minne om de roligere sangene hans.

Truckstop Chunkie @ enig i at Frusciantes stemme kan minne om Cat Stevens'!

Når vi først er i gang (for det virker som det er flere fans her på forumet) - hva av Frusciante liker dere best (enkeltlåter eller album)? Jeg sliter egentlig med å velge, jeg syns alt han lager er fryktelig bra, men på forskjellige måter. Men hvis jeg skal velge et favorittalbum må det nok bli "Shadows Collide with People" eller "To Record Only Water for Ten Days".

Er det forresten noen som vet noe om nye prosjekter? Singelen "Here, air" er jo ganske ny - jobber han med et nytt album?

Endret av JRV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.