Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Madbeanpedals- Litt hjelp?


Anbefalte innlegg

Okei, skal bestille noen kit fra musikding etter jul. Fant i går madbeanpedals, som hadde litt mer variasjon i settene, som for eksempel Carl Martin Plexitone, som jeg drømmer om å bygge. Greia er at den pedalen ikke selges lenger, du må lage kretskortet selv. Noen som vet hvor man gjør dette, og hvordan? Den pedalen er jo helt rå! (Boneyard) Et lite tileggs-spørsmål: Ser at "tonestack" går igjen, hva er dette, en slags equaliserings sak, som loddes på kortet? Takker for svar. ( jeg vet at jeg må bestille komponentene fra elfa eller musikding aktige saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kretskort så krever dette programmvare som man designer brettet på som da kjører en plate, som regel av cobber gjennom noen syrebad osv, ikke noe jeg vil anbefale og prøve på selv.

Det finnes sikkert noen steder som kan gjøre dette for deg, jeg ville tatt og hørt med videregående skoler som har elektro linjer, dette var vertfall utstyr vi hadde på skolen og hadde litt opplæring når jeg gikk grunnkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også på Madbeanpedals-forumet (http://www.madbeanpedals.com/forum/index.php), jeg mener det var et medlem der som planla å tilby alle utgåtte printkort. Alternativt kan du jo høre med noen der om de kan etse et kort for deg, det virker som de er hjelpsomme fyrer :)

http://www.madbeanpedals.com/forum/index.php?topic=2038.0 ser relevant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om han skal begynne å selge boneyard (plexitone) igjen! Kjøper det ( kortet) Samt deler straks han får det inn. Gleder meg som en unge! Blir jo mye dyrere enn andre kit jeg snart også skal bestille fra musikding, men den er jo litt mer allsidig enn de også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål, angående tone stack: Hvordan får jeg det inn på kretskortet? Syns det er litt magert med kun en tonekontroll, skulle gjerne hatt equaliser.. Anyone? Det må jo være plass til komponentene på kortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som han har gjort alt klart til bruk. Eneste du trenger å koble til printkortene er de switchene han har tegnet + jacks/sleeve + potensiometere for: Tone, HI-Gain, Vol, Boost. Han har gjort klart alt av tonestacks, så når du kobler til potensimeterene så har du et ferdig design.

På kretsskjemaet så ser du at han han har tegnet potmetere og skrevet verdiene.

eks: Tone 5kB, det betyr at du skal kjøpe en pot som heter B 5k ohm.

Det står egentlig i tabellen "Modified version" hva du trenger av potter. :)

Å bygge en equalizer inn i en slik pedal er galskap, det er trangt om plassen allerede. En equaliser tar mer plass enn du tror. Og det er imo unødvendig her. Vil du ha det, så bygger du deg eller kjøper en EQ-pedal som du setter etter vrengen for å forme lyden mer.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonekontrollen på RAT er en tonstack ;) Der heter den faktisk "Filter" som er det riktige faglige uttrykket.. Et tonestack er bare et filter ;)

Du finner sikkert en del MOD's på nett til RAT distortion, der vil du se at folk legger til filtre for å få type mid/bass-boost ol.. Alt det er bare filtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.