Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ENGL


geeo

Anbefalte innlegg

Fantastiske amper.. uhh.. selv om jeg bare har testet blackmore modellen skikkelig. :)

Må kanskje vite litt mer om hva du er ute etter, hvis blackmore-modellen er interessant. Gidder ikke skrive i lange baner uten en retningssnor...

Blackmore modellen høres nice ut, har ikke hørt den .. men blackmore! :D

Liker ikke de andre ENGL ampene jeg har hørt så veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en Powerball jeg, må si at jeg er extremt fornøyd med den.

kan gå fra fender clean til Engl hi-gain ;)

hi-gain ligner veldig på Marshall, altså veldig sterk mid-tone(som jeg er fan av da).

det som også er fint med den er at lyden forandrer seg HELT etter hvilken gitar/pickups du bruker.

bruker jeg Straten så går jeg fra super clean -> SRV -> Eric Johnson -> Malmsteen -> "saggy" Heavy-Metal (om du vet hva "SAG" er).

bruker jeg humbucker fitta gitar så er det for det meste clean -> fusion lead -> dø metal.

men som sagt, jeg er veldig fornøyd :)

SELVOM resten av riggen min er litt crappy...Laney kabinettet mitt er så-som-så, røra jeg har er sovtek...

har våte drømmer om hvordan den vil høres ut med V30 elementer og NOS rør :shock:

men for all del, sjekk ut engl! :)

her finner du en god del metal klipp av ampene:

www.rocksolidamps.com

-Jonathan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan: Leste på Lord Riffensteins forum at V30 elementer og powerball var dårlig kombinasjon. Kan jo hende det bare var en fyr som ikke var så flink ;) Som alltid bør man jo teste og avgjøre selv

Kan jo også være øra som hører :) Smaken er jo som kjent ræva! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt saklig også:

Jeg testet en Fireball med en Fender Tom DeLonge modell i Køben da FB-en var helt ny. Jeg liker Testament/NEvermore-gitarlyd, og den var tilgjengelig i bøtter og spann. Seff låter en gitaramp i en butikk ikke helt som en Andy Sneap-produsert plate, men likavæl :mrgreen:

Jeg prøvde Savage 120 og Powerball på Imerslund. Da likte jeg faktisk Savagen best :oops: Den låt mer åpent i mine ører. Da må det også legges til grunn at jeg ikke spelte spesielt høyt, mens gærningen i sjappa i Køben dreiv og skrudde opp mens jeg riffa :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ke2: hva synes du om forholdet Fireball/Powerball? Jeg vil ha slik en ENGL, og tenker at Fireball passer best for meg da jeg egentlig utelukkende er ute etter tarmvrengende distortion. Er selve vrengen råere i powerballen, eller er kanal 2 på fireball nokså lik kanal 4 på powerball? Jeg trenger ikke et uvær med crunch og whatnot kjipulf kanaler :P

post 300 *party*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.