Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En enklere måte å programmere trommer på?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt, nå når jeg lager trommer til sangene mine bruker jeg ezdrummer sammen med cubase, er litt ny på dette her, men når jeg programmerer så plotter jeg inn slag for slag, å det er jææævli tungvindt, bruker 4-5+ timer på en sang, finnes det noen enklere måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke programmet du bruker, men det skulle forundre meg mye om det ikke finnes en kopi og lim-funksjon. Da kan du programmere inn et par-fire takter med grunnrytme og kopiere disse til de nye taktene du lager. Så kan du heller endre disse dersom du vil ha variasjon underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en masse ferdige 1-takters grooves + en masse fills i EZ Drummer i forskjellige taktarter som du bare drar over i midisporet. (Drag & Drop) Disse ferdige groovsene og fillsene kan naturligvis også redigeres etterpå.

Ta en titt på denne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye enklere å progge i den vanlige midi-editoren i stedet for drum-editoren. Da kan du bruke hurtigtaster for å duplisere events, flytte, endre velocity osv.

Men jeg progger electrotrommer med samples på audiospor, så hva vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det mulig å dra de ut på en måte, når jeg drar over fra ezdrummer så blir det bare en takt elns, skulle fått over mer i gangen ;)

Du kan jo kopiere en takt og lime neste takt osv. Med hurtigtaster går det ganske fort.

Synes det er mye enklere å progge i den vanlige midi-editoren i stedet for drum-editoren. Da kan du bruke hurtigtaster for å duplisere events, flytte, endre velocity osv.

Men jeg progger electrotrommer med samples på audiospor, så hva vet jeg

Det kan man i trommeeditoren også. I hvert fall i Cubase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kopiere en takt og lime neste takt osv. Med hurtigtaster går det ganske fort.

Det kan man i trommeeditoren også. I hvert fall i Cubase.

joda, men ikke like kjapt. jeg kan progge dritkjapt i midieditoren med mine custom hurtigtaster og hemmelige triks. drum-editoren blir klumsete i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men ikke like kjapt. jeg kan progge dritkjapt i midieditoren med mine custom hurtigtaster og hemmelige triks. drum-editoren blir klumsete i forhold

Det er godt mulig. For meg som spiller inn noe et par ganger i året, spiller det ikke så veldig stor rolle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en dritdårlig ide?

Tror nok ErlendB skriver ferdig en komplett låt i guitar pro, for så å eksportere de midifilene han har tenkt å bruke i innspillingsprog. etterpå.

Har hørt en del av låtene til ErlendB hvor trommeprogrammering og gitarspill er av høy klasse.

Denne måten å notere musikk på fungerer utmerket i ErlendB sitt tillfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var full, så tar selvkritikk på formuleringen

MEN, å skulle programmere med andre lyder og annen miks enn det som faktisk skal brukes i låten synes jeg høres rart ut. Blir som å spille inn med akk-gitar og prøve å få det til å låte rock i miksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.