Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei alle!


mariemor

Anbefalte innlegg

Kan likesågodt presentere meg nå. Jeg heter Marie, er 20 år gammel og har nå spilt gitar i 1 ukes tid.

Dvs, jeg begynte for ca 1 mnd siden, men har nylig tatt megselv i nakkeskinnet og dradd opp gitaren igjen.

Jeg har tidligere spilt tverrfløyte i ca 10 år, men la den på hylla for et par år tilbake.. (Liker fortsatt å dra den frem en gang i blant, jeg elsker tverrfløyta mi!! <3) Kommer fra en halveis musikalsk familie, men broder'n er desidert musikkgeniet i familien med en historie som saksofonist, trommis og en sinnsykt god gitarist! Han er selvlært fra dag 1 og min store inspirasjon og motivator! :)

(Utrolig fasinerende å se når han hører en sang for første gang, drar frem gitaren og spiller den som han aldri hadde gjort annet!)

Men nok om det!

Har alltid hatt lyst til å lære gitar, men først nå har jeg tatt steget og bestemt meg for å begynne. Jeg spiller nå på pappas gamle nylonstrenger, den er supersøt og heter Bjarton! (Mins pappa sa han kjøpte den på 60tallet så stakkars Bjarton har nok vært med på mye rart..) :P

Eneste som jeg synes er dumt er at jeg gjerne vil ha en stålstrenger, men om jeg fortsatt er gira innen jul skulle fatter'n investere i en ordentlig gitar til meg.

Idag bestemte jeg meg for å titte litt på tablaturer, har lært meg de vanligste akkordene, men synes det er litt greit å bytte på mellom å øve akkorder, og spille et par introer jeg synes er kule etter tabsene, så er det liksom ikke bare de trøtte akkordene om og om igjen..

Nå er jeg ganske sår i fingerne og sur på strengene som ikke alltid vil gjøre som jeg vil, har også litt fort korte fingrer foreløpig så får håpe jeg får bedre fingerferdigheter etterhvert eller at pølsefingrene mine snart begynner å vokse..

Gleder meg forøvrig til å bli bedre kjent med gitaren min, forumet her og brukerne av det, har allerede fått et veldig godt inntrykk!

Teite spørsmål kan jeg ikke love at jeg ikke kommer til å stille, men skal gjøre mitt beste på å lese det som allerede står her.

Beklager den lange presentasjonen min, men der har du meg - du må ikke lese alt om ikke du vil det. :)

Ha en ellers fortreffelig aften! ;) Hilsen Marie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og stå på. Jeg vet det kan være litt kjipt å spille nylonstrenger når musikken man spiller passer bedre til stålstreng. Men vær også klar over at stålstrenger er hardere mot fingertuppene. Det kan være greit å starte litt mykere, slik du (og mange andre) har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, det er hyggelig med velkomster!

Ja det er veldig greit å få herda de litt på denne først, men gleder meg til å få en bedre gitar.. Min er så dum på den måten at han vil stemmes ganske ofte, må gjerne stemme litt før hver gang jeg skal spille.. Men da har jeg fått god trening der iallfall, det var trossalt noe av det jeg syntes så veldig vanskelig ut før jeg begynte, hehe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antallet poster i hall of fame de siste 4-5 årene sier vel en del om hvor utrolig få innlegg som regnes som "dumme" - forøvrig er trådene det gjelder først og fremst gode eksempler på dårlig kommunikasjon og ikke "dumhet"

Til trådstarter - velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.