Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger forslag til sanger til gitareksamen


Erling

Anbefalte innlegg

Det er en stund til jeg skal ha eksamen i gitar, men tenker det er greit å planlegge litt tidlig. Trenger forslag til sanger som jeg kan spille. Allerede har jeg bestemt meg for å prøve meg på Lenny av Stevie Ray Vaughan. Da har jeg en bluelåt. Eksamen varer i 20min så jeg trenger et par sanger til innenfor andre sjangre.

Så tar gjerne imot tips til sanger innen andre sjangere (ikke hard-rock eller metal) som ikke er ligger på et alt for høyt nivå. Dette blir også en fin måte å bli kjent med nye sanger og gitarister for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg var litt uklar. Jeg trenger sanger innen andre sjangere enn blues. Jazz/Rock/Pop osv.

Liker Pink Floyd, Mark Knopfler, Eric Johnson, Clapton osv.

Tenkte litt på Manhatten av Eric Johnson, men er ikke sikker. Kanskje dumt å kjøre på med en kjent sang som feks Shine on you Crazy Diamond, stor fallhøyde da. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så det nå. Skal du ha låter med tekst, eller bare instrumental?

Det er et annet spørsmål. Jeg er faktisk ikke sikker, hvis jeg velger en sang med tekst og vokal så må jeg vel synge også. Det kan jo kanskje ta litt fokus bort fra gitarspillet, i tillegg til at jeg ikke har landets vakreste stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken eksamen, hvor? utifra alder og bosted gjetter jeg 3. året på rud. hovedinstrument el biinstrument? kun el-gitar el gjerne også kasse? sikkert kort er jo å spille noe egenkomponert. da kan du vise melodifølelse, ulike spilleteknikker, vise fleksibilitet og kreativitet. viktige egenskaper for en gitarist og mer spennende for sensor enn å bare høre coverlåter.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på et ettårsstudium i musikk på UiA, hovedinstrument er elektirsk gitar.

Tenkte:

Lenny - SRV

Trademark - Eric Johnson

Likte sangen Jonathan posta, skal sjekke ut den litt

Og så kanskje en egenkomponert en. Hittil har jeg bare laget sanger til akustisk gitar men.

jeg kan godt ha sanger med vokal, så kan jeg få en som har sang som hovedinstrument til å synge mens jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.