Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger forslag til sanger til gitareksamen


Erling

Anbefalte innlegg

Nei, bare en hel del delay og litt tremolo for å få 50's-sounden.

delay og tremolo gjør seg ja. Men får liksom ikke skrudd meg til den "surfete" og litt crispy på samme tid gitar lyden. Har du noen tips liggende? Han bruker vel en steel-gitar på denne sangen, så kan kanskje bli litt vanskelig å skru seg til en sånn lyd med en telecaster med humbuck i neck?

Endret av Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

delay og tremolo gjør seg ja. Men får liksom ikke skrudd meg til den "surfete" og litt crispy på samme tid gitar lyden. Har du noen tips liggende? Han bruker vel en steel-gitar på denne sangen, så kan kanskje bli litt vanskelig å skru seg til en sånn lyd med en telecaster med humbuck i neck?

Nei veit ikke helt jeg, brukte selv Strat med pickup i 4. posisjon. Men ser ikke noen grunn til at den ikke skal låte fint med telecaster også, selv om det kanskje ikke blir like "autentisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

På min skole så må man ha 2 samspillåter + 3 stykker man spiller alene på. På min eksamen har jeg The Loner av Gary Moore og Another Brick In The Wall av Pink Floyd som samspilldelen. De tre andre er klassiske stykker som Xaranga Dô Vovo, Un Dia De Novembre og Prelude In D 1007 BWV. Så kanskje du kan spille noen av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.