Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rickenfaker


Roffa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få tak en Rickenfaker (betegnelse for Rickenbacker kopier) i Norge? Kunne godt tenkt meg en billigbass av Ric'en og sett noen på nettet, så tenkte å høre om noen her vet noe mer?

Min første bass var en Ibanez Rickenbacker-kopi, og hadde vært moro å fått tak i en slik fra det glade 80 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokai lager jo kopier? de heter vel "Rockitbetter" eller noe slik.

Har ikke prøvd tokai noen gang, men det skal nå være et godt merke har jeg hørt, vert å se litt på i allefall!

Edit: Jeg var jo i London i sommer, og prøvde Masse rickenbacker og tokais rockitbetter, de var virkelig ikke dumme!

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som har en. Ikke sort men trefarget. Om fargen er ok, så kan jeg sjekke nærmere.

Hvilken farge bassen har er ikke så nøye. Du kan jo sjekke hvilken merke det er og om den skal selges (og evnt pris, men send meg en PM hvis aktuelt)? Takktakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tokai Rockinbetter kan være verdt en test ja. Har prøvespilt en jazzbass fra merket som kosta halvparten så mye, og den var knallgod :)

Tokai'en ser jo riktig så lekker ut, men prisen var jo litt stiv da?! På den annen side, så er jo orginalen dobbel så dyr :blush:

MusikkPraksis skryter av Eagle RK-2000-NT.

Takk for tipset, men tror at Tokaien er mer aktuell hvis jeg skal handle en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt på en sånn Rockingbetter gitar, og det var da helt greit. Ikke et instrument som virkelig tente gnisten, men fant liksom ikke noe feil på den heller.

Det oppsummerer egentlig mitt inntrykk av originalen og. Jeg synes det var en kjip, uergonomisk sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.