Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kokt forsterker`?


Fluehode

Anbefalte innlegg

I går når jeg kom på øving så oppdaget jeg til min store forferdelse at forsterkeren min stod på. Det er et felles øvingsrom så andre mennesker har tilgang til det, så hvor lenge den har stått på vet jeg ikke...

Skrudde den av og lot den stå 10 minutters tid, så skrudde jeg på og begynte å spille. Funka fint i 20 min, så bare kom det en litt merkelig lyd, nesten som et sukk fra forsterkeren og ingen lyd kommer.

Jeg har fra før mistenkt at den har litt slitne rør, kan det være problemet? Power knappen lyser fortsatt, men ingen lyd når jeg kobler inn jacken.

HAr prøvd å søke, men fant ikke noen vettuge svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en klasse A rørforsterker så slites rørene ganske kraftig selv når forsterkeren bare står på uten lyd, så det kan rett og slett være at de må skiftes. Trenger ikke være mer komplisert enn det, elektriske artikler skal ikke ta særlig skade av å stå påslått i lang tid. Det er heller hyppig av-og-på-av-og-på som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning:

1. Finn ut hvem som har brukt forsterkeren din

2. Ta med amp til reparatør.

3. Send regning til forsterkervoldtektsmann.

4. ???

5. Profit!

Jobber med saken, men tenkte å høre om noen hadde noen tips om hva som er galt. Er det bare røra kan jeg bytte sjøl.

Er en Laney gh100L, tror ikke det er klasse A..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er rørene som må skiftes, sender du enkelt og greit regninga til fyren som driter i andres utstyr ;) Opplevd sånt selv, da hadde en fjomp kjørt Uberschallen min med kanal- og mastervolum på full pinne. Riktignok bare en sikring som gikk, men han fikk dekke utgiftene, av prinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikring som ryker kan være pga gamle sikringer, eller pga feil i kretsen..

Hadde dette problemet med en amp jeg fiklet litt med, da var det en kortslutning i forsyningen som førte til at den røk..

Kanskje et rørbytte vil hjelpe.. ;)

Siden røra er slitne, så er det ihvertfall verdt forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.