Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wah - What the f****


scurra

Anbefalte innlegg

LYD er en evig søken etter "it". Myser på wah-wah pedaler nå.De er litt vrienen. En del suger tone ut av signalet, andre hiver på gain. Jeg vil ikke ha noen av delene. Litt hjelp og forslag hadde vært velkommen.

Her er et par alternativer jeg lurer på....

Plutoneium Chi-Wah-Wah

http://www.youtube.com/watch?v=VpzcvNqfSEc

Div wah's i samling....

Btw.... Wah'n før eller etter overdriven & hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne, og er veldig fornøyd:

http://www.godlyd.no/default.asp?page=590&product=3093&p591_v=1

Utrolig kul lyd, låter litt spissere enn den vanlige Crybabyen, og er switchless. I tillegg kan du skru den på med ekstern knapp for å få halv-åpen lyd.

Ser fet ut, men noe overengineered for min del. Litt mer plug & play (er nok ikke den smarteste boken i skuffen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige Crybabyen låter jo faen meg spisst nok.. Jeg true bypass modda min idag, vanlig GCB-95.

Liker den ikke i det hele tatt, men nå er den iallefall brukandes til rølp, originalt er bufferet håpløst - stjeler sinnsykt med signal.

Jeg er ikke så nøye på om det er true bypass eller ikke, men akkurat på disse er det et must i mine ører.

Synes også at den har dårlig sweep, at den på en måte kutter på midten og er grumsete i hæl-posisjon (for ikke å snakke om ice-pick i tå-posisjon)...

Hadde tatt en kikk på RMC sine, også har jo Budda og Fulltone sine fått mye skryt. RMC finner du her, er regna for å være knallbra greier.

De koster endel, men bedre å betale to lapper for noe du blir fornøyd med enn å betale halvparten og gå rundt og være misfornøyd.

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige Crybabyen låter jo faen meg spisst nok.. Jeg true bypass modda min idag, vanlig GCB-95.

Liker den ikke i det hele tatt, men nå er den iallefall brukandes til rølp, originalt er bufferet håpløst - stjeler sinnsykt med signal.

Jeg er ikke så nøye på om det er true bypass eller ikke, men akkurat på disse er det et must i mine ører.

Synes også at den har dårlig sweep, at den på en måte kutter på midten og er grumsete i hæl-posisjon (for ikke å snakke om ice-pick i tå-posisjon)...

Hadde tatt en kikk på RMC sine, også har jo Budda og Fulltone sine fått mye skryt. RMC finner du her, er regna for å være knallbra greier.

De koster endel, men bedre å betale to lapper for noe du blir fornøyd med enn å betale halvparten og gå rundt og være misfornøyd.

Kloke ord Hr. Kristianf. Skala se nærmere på RMC & Fulltone. Mucho Taco :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez WD7, og den er utrolig fleksibel. Aner ikke åssen den er lydmessig, da jeg ikke har eid andre wah'er. Men du kan stille Q på den, dvs "spissheten" på knekken i lyden rundt midtstilling på pedalen.

I tillegg har du en switch hvor du kan velge mellom bass og gitar, du kan også sette den opp slik at den automatisk slår seg på når du trykker på den, du slipper noe ekstra trykking først for å slå den på.

Er endel mer knapper og muligheter på den også, men klokka er kvart over 3 på natta, orker ikke finne frem pedalen. Google litt og sjekk den ut. Mulig den ikke er i samme liga som endel andre merker, men jeg valgte den pga fleksibiliteten i tillegg til at jeg spiller bass og ville ha muligheten til å bruke den til det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Morley Bad Horsie 1 og er ikke fornøyd med den. Liker ikke boost'n. (og den virker ikke så ofte ;o) )

Ser man kan få tak i Plutoneium Chi-Wah-Wah i Sverige for ca 1800 svenske lire. Noen her som har testet den og har erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.