Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Londontur!


o2903

Anbefalte innlegg

Sitter faktisk i London nå, jeg.

Den gata "alle" går til, er vel Denmark Street i Soho, nær st Giles high street. Vær forbedredt på bra utvalg, friske priser, særlig på alt som kan lukte "vintage". En gitar jeg har som jeg antar jeg i heldig fall får 3000 for, var priset til GBP 2000.. Og den var i dårligere stand. Tror jeg må ta med den gamle Høfneren til London neste gang jeg skal hit.

Uansett, artig sted å oppsøke uansett.

Bass Cellar har forresten flyttet ned i kjelleren igjen. Jeg fant ikke fram en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Hanks Acoustic guitar shop!

Veldig flinke folk og godt utvalg, men ang pris: Både Martin, Taylor, Gibson, Epiphone og S&P etc ligger på samme pris som (i mange tilfeller høyere enn) her i landet. Det er nok (heldigvis for oss som driver butikk) slutt på at europeiske butikker geberelt sett har lavere priser enn oss i Norge. :-)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Denmark Street når du skal handle, det er svinaktig dyrt der. Dessuten får du ikke testet noe om du ikke lover du skal kjøpe :P . Med unntak av Vintage & Rare Guitars. Der er de hyggelige og lar deg teste det du måtte ønske. Det er fortsatt svindyrt her også. Hun ene damen som jobber der er også ganske strøken. Ble med oss ut på byn sist vi var der ;) .

Hvis du går litt lengre ned i Soho finner du en bitte liten gitarbutikk som bare har spanske gitarer og vintage Fender. Ifjor sommer møtte jeg Jeff Beck på vei ut døren og spilte på en gitar Matt Schofield kjøpte dagen etter. Kjempe hyggelig kar fra India som driver sammen med en annen gamling. Hvis du nevner til Indern at du er fra Norge må du snakke en time om hans avdøde norske kone og hvor deilig norske kvinner er. Butikken ligger inærheten av Piccadilly Sircus. Vanskelig å finne. Ligger rett vedsiden av en Italiensk Resturant og over veien ligger det en gammel, klassisk britisk bar.

Utenfor "sentrum" i Kingston ligger det en liten gitarsjappe med navnet Charlie Chandlers Guitar Experience. Dette er verdens kosligste gitarforretning og Charlie Chandler byr på kaffe, godt selskap og god kunnskap. Ligger rett over broen fra Kingston (store kjøpesentre) og til høyre. Finner nøyaktig adresse og veibeskrivelser på nettsidene deres.

I Raynes Park (nærheten av Wimbledon) ligger det en gitarsjappe som dealer mye Tokai, Greco og Edwards. Han har både vintage og nytt. Ligger ved bensinstasjonen rett fram og til høyre utifra togstasjonen. Du tar toget fra perrong 2, 3 eller 4 fra Waterloo S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, tusen takk for tips! :D

Alt skal definitivt sjekkes ut.

Litt skeptisk til om det faktisk blir gitarkjøp, med mindre det jeg vil ha er mye billigere, og ryanair ikke skal være så gniene.

Men igjen, takk! Keep em' coming om dere har flere severdigheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til London selv om et par uker, hvordan er det mtp å gå på grønt med ny gitar?..

Få tak i en litt sliten kasse / gjør kassen din "gammel". Legg kviteringer og papirer i andre kofferter.

Finnes mye bra vintage i london også, trenger ikke å kjøpe nytt ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg kviteringer og papirer i andre kofferter.

Upps upps....kan slå hardt tilbake om tollerne kan legge sammen 2&2. Send papirene med posten, det er det sikreste.

En kompis tunet bilen i Tyskland og ble 62 000kr fattigere når tollerne fant kvitteringene i hanskerommet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upps upps....kan slå hardt tilbake om tollerne kan legge sammen 2&2. Send papirene med posten, det er det sikreste.

En kompis tunet bilen i Tyskland og ble 62 000kr fattigere når tollerne fant kvitteringene i hanskerommet :blink:

Høres ut som det å sende kvitteringene i posten er et GODT alternativ :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du glad i metal og rocknroll, er The Intrepid Fox puben å gå på i Soho. Møtte flere som sa at det var bortimot det tryggeste stedet å være på i den delen av London på kvelden. Den stenger kl. 2300, men er åpen hele dagen. Crowbar i Soho er en liten metal/rockepub som er åpen til seine natta.

Gode vannhull er også viktig mellom gitarsjappene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.