Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Hei!

Da er tiden kommet for å få skaffet seg en skikkelig stømforsyning. Jeg har tidligere bare brukt en standard 9V adapter, men etter senere tids innkjøp så har jeg begynt å få en del støy grunnet pedaler med manglende støyfjerning.

Hvilken strømforsyning vil dere anbefale i +/- 1000 kroners klassen? Har sett litt på FuelTank Classic grunnet dens mange utganger, men samtidig er jo ikke hver utgang isolert, det er bare de tre seksjonene som er isolert hver for seg. Vil dette by på problemer? FuelTank Jr. er også et alternativ, denne har jo 5 isolerte utganger, men det er kanskje litt få av dem. Løsningen kan jo bli daisy-chain. Klarer f.eks denne 2 Boss-pedaler på én utgang?

Takk for hjelpen på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke chamelon som har tre isolerte seksjoner og Classic i utgangspunktet bare en daisy chain i boks? Det kommer litt an på type pedaler du kjører, men noen kan linkes på en utgang på strømforsyning. Enkelte tunere har også utgang for å forsyne en ekstra pedal, så det kan også være et alternativ for å forsyne flere pedaler. Selv har jeg hatt både Fueltank Classic og Chamelon, men har endt opp med PedalPower 2 da mine pedaler krevde det. Dyrere, men verdt det, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke chamelon som har tre isolerte seksjoner og Classic i utgangspunktet bare en daisy chain i boks? Det kommer litt an på type pedaler du kjører, men noen kan linkes på en utgang på strømforsyning. Enkelte tunere har også utgang for å forsyne en ekstra pedal, så det kan også være et alternativ for å forsyne flere pedaler. Selv har jeg hatt både Fueltank Classic og Chamelon, men har endt opp med PedalPower 2 da mine pedaler krevde det. Dyrere, men verdt det, mener nå jeg.

Jo tre seksjoner. Men vil nå tro at alle disse nyere strømforsyningene funker veldig bra. Hadde pp2plus før chameleon, men bytta inn da det ikke var plass til pp2 under brettet og støyforskjellen ikke var særlig stor. Liker også godt alternativene på chameleon, men dersom en skal ha best mulig strømforsyning i kvalitet og støy vil nok pedalpower være best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viser det seg at jeg ikke trenger ny strømforyning likevel. Jeg laget en enkel glatte-krets av komponenter til ca. 100,- og nå er det ikke en lyd fra noen av pedalene. :) Takk for hjelpen uansett.

Kult om du lager en tråd i DIY delen av forumet på hvordan du gjør dette? Hvis du har tid?

Det er alltids interessant med slike problemløsnings-ting man kan gjøre selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.