Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD!


tinitus

Anbefalte innlegg

Godt å se at gitaren havnet hos en skikkelig entusiast. :-)

Vakker gitar som fortjener et fint hjem! Skriv gjerne litt om hvordan du synes den låter og hva du bruker den til.

Har forresten fått bekreftet leveringsdato på ekstra pickups og alt det andre stasjet du bestilte til T5en din. Det er her onsdag ca kl 17.30. :-)

Tok 2 arbeidsdager som antatt. Vil du ha det sendt hjem (fraktfritt) eller hente det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et "selling point" :lol: Høres ut som om halsen knekker for et godt ord.

Den er i utgangspunktet laget sånn for at man selv skal kunne justere vinkelen halsen er festet ut fra kroppen med spesielle spacers. Finnes ferdig kuttede spacers i 40 forskjellige størrelser som gjør at du kan velge den hals-vinkelen som passer deg best. At de er lette å bytte var mer en digresjon. Jeg har ekstra hals til mine taylor akustiske gitar med custom inlays. Da kan jeg velge om jeg vil ha glorete danseband-look på gitarene mine eller plain dot inlays. Og slipper å betale for inlays på alle sammen. ;-)

Utover det er de 2 tingene jeg liker best den lave vekten (har slitt mye med vekt på LP-gitarer) og 5-veis bryter med coil-split. Tonekontrollen er også knalltøff. Når man vrir den 2/3 av veien fungerer den som en standard-kontroller, mens den siste 1/3 kobler inn en mid-boost som omdefinerer hele lydbildet.

Men skal la Tinitus fortelle hva han synes uten at jeg skal skrive opp og ned om gitaren. Det er jo tross alt hans gitar. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De erfaringer jeg har så langt med denne gitaren er at dette er en real arbeidshest som kan brukes i mange sjangre. Akkurat det jeg var ute etter. Siden jeg spiller 90% akkustisk har jeg ikke mange el gitarer med single coil, humbucker, etc. Jeg trengte en gitar som kan gi meg de variasjonene i lyd jeg trenger ved enkel justering uten å gå på kompromi med lydkvalitet. Denne har 5 veis bryter med coilsplit i forskjellige variasjoner og selvfølgelig humbucker i bro eller hals posisjon.

Nå har jeg erfaring med Taylor som el gitar fra før av siden jeg allerede har en T5. Det var da jeg kjøpte den jeg virkelig fikk opp øynene for Taylor for noe annet enn bare akkustisk. Det var vel T5 som kom først med T-lock systemet for feste av hals. Og det syns jeg er helt genialt. Det er en bolt on neck som ikke føles som en bolt on. Veldig enkelt å justere hals etc. Taylor blant annet starter i andre enden enn det andre produsenter gjør. Taylor starter med bro for deretter og montere hals. Det syns jeg sier litt om hvor justerbar disse gitarene med t-lock systemet er.

Det aller beste med denne gitaren er spillbarheten. Den er lett, slank og har en fantastisk hals. Switch og kontroller sitter der de bør og tonekontrollen har en fin midboost funksjon.

Om humbuckerne kan jeg vel ikke si så mye annet enn at de holder høy kvalitet i mine ører. Å sammenligne lyden med andre merker har jeg for liten erfaring med mange forskjellige el gitar til å si så mye om. Men det anbefales å ta en tur til Backstage Musikk og prøve selv.

En annen ting om humbuckerne er at de ifølge Taylor er veldig lett og raskt og bytte. Orginalt kommer gitaren med HD (high definition) humbuckere, men jeg har bestillt high gain humbuckere fra Morten Larsen så det gjenstår og se. De kommer i morgen. Gleder meg.

Jeg er av den formening at en gitar har det best i kassa si når den ikke er i bruk. Men en snau uke etter at jeg kjøpte den har jeg ikke rukket å legge den bort. Jeg er SÅ fornøyd.

Huff! Dette ble litt langt. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at gitaren havnet hos en skikkelig entusiast. :-)

Har forresten fått bekreftet leveringsdato på ekstra pickups og alt det andre stasjet du bestilte til T5en din. Det er her onsdag ca kl 17.30. :-)

Tok 2 arbeidsdager som antatt. Vil du ha det sendt hjem (fraktfritt) eller hente det?

Det gikk veldig fort. Jeg kan komme innom butikken din på torsdag ettermiddag og hente det selv. Gleder meg til å prøve de andre pickupene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.