Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epi LP Junior


Dolven

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at Epi limited edition gitaren jeg kjøpte i Februar av og til feiger ut i bridgepickup. Dvs at den ikke fungerer. Det skjer jo alltid når du trenger den mest...

Jeg vurderer derfor å gå til innkjøp av en Epiphone Les Paul Junior, som backup neste gang elektronikken skranter på LP standardenen .

Den har en humbucker pickup, volum og tone og har wraparound bro. Kropp og hals er mahogni og gripebrett er av rosetre. Prisen er på ikke mer enn 899,- og derfor rådslår jeg meg med dere. Jeg veit noen av dere (inkludert meg) er skeptiske til gitarer i den prisklassen. Jeg har tenkt å prøve først.

Endret av Dolven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sikkert bare en bagatell som gjør at gitaren din kobler ut. Uten å vite sikkert vil jeg tro det er mikrofonvelgeren din som kanskje skulle vært renset opp. Hva med å spare en stund og kjøpe en bedre gitar, så kan Epien du har bli backupgitar istedenfor. Ikke for å rakke ned på gitaren din, men tror du kan få ennå mer glede ut av gitarspillinga di da. Uansett er jo Junioren så billig at den nesten er gratis, meeeen kvaliteten er sikkert også påvirket av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan koste deg en tusing å fikse gitaren din, og det vil gjøre en STOR forbedring hvis du bytter ut den pickupen! :)

Hvor i landet bor du?

Den gitaren du har nå er 10x bedre giatr enn den du vil kjøpe nå. Bytt pickup, så har du en 10x bedre gitar igjen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor en ferjetur fra Stavanger, og jeg tror bare det er en bagatell med gitaren jeg har, som en eller annen sa her oppe. Tror jeg bare trenger å lodde litt, det var i alle fall det som måtte til sist (dvs da jeg kjøpte gitaren, den virka ikke da heller). Jeg tror jeg kan få fiksa det gratis i og med at den var slik da den var ny og. Og det er bare fem-seks måneder siden. Jeg skal ta meg turen ut til 4SOUND og be de kikke på den.

Når det kommer til Jr gitaren så kunne den vært grei å ha i bakhånd med tanke på bandet også, du veit aldri når noe går til helvette (unskyld språket), og at du trenger en ekstra gitar. Som sagt jeg kommer uansett til å prøve før kjøp og til den prisen kan man være heldig å finne et skikkelig gullegg. Hadde jo vært litt gøy det da! ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare en bagatell som gjør at gitaren din kobler ut. Uten å vite sikkert vil jeg tro det er mikrofonvelgeren din som kanskje skulle vært renset opp. Hva med å spare en stund og kjøpe en bedre gitar, så kan Epien du har bli backupgitar istedenfor. Ikke for å rakke ned på gitaren din, men tror du kan få ennå mer glede ut av gitarspillinga di da. Uansett er jo Junioren så billig at den nesten er gratis, meeeen kvaliteten er sikkert også påvirket av dette...

Jeg kan jo nevne at på min epiphone så konka både pickupvelgeren og volumpoten etter ca 3 måneder.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du har 5 års reklamasjonsrett på dette (dersom du ikke har tuklet med elektronikken selv eller gjort noe annet som tydelig bryter reklamasjonsretten), og 3. gangen samme feil påvises på gitaren kan du velge å heve kjøpet. (butikken har rett til å gjøre 2 forsøk på reparere, og deretter kan du velge å heve kjøpet, få ny vare eller la dem reparere igjen). Be om å få det fikset gratis i stedet for å bruke penger på å kjøpe en kjipere gitar i tilfelle gitaren din (som skal fungere etter 5 års vanlig bruk) ikke fungerer. Det blir litt feil å kaste penger ut av vinduet, blir det ikke? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg gjør det enkelt å ser om jeg finner en grei LP junior fra Epi, og fisker litt på den og vips ...

Å "fikse litt" på en slik gitar koster deg fort en tusenlapp eller to ekstra. Da kunne du kjøpt deg enda en Epi standard, en brukt gitar av langt høyere kvalitet e.l.

Oppgraderinger av billige instrumenter blir fort veeeldig dyrt i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du har 5 års reklamasjonsrett på dette (dersom du ikke har tuklet med elektronikken selv eller gjort noe annet som tydelig bryter reklamasjonsretten), og 3. gangen samme feil påvises på gitaren kan du velge å heve kjøpet. (butikken har rett til å gjøre 2 forsøk på reparere, og deretter kan du velge å heve kjøpet, få ny vare eller la dem reparere igjen). Be om å få det fikset gratis i stedet for å bruke penger på å kjøpe en kjipere gitar i tilfelle gitaren din (som skal fungere etter 5 års vanlig bruk) ikke fungerer. Det blir litt feil å kaste penger ut av vinduet, blir det ikke? ;-)

Problemet med å reklamere på rævva hardware er at du får ny like rævva hardware i erstatning. Jeg har sagt dette før men for min del kjøpte jeg en gitar med bra kropp og hals, bra pickuper og dårlig hardware, byttet all hardware og ente opp med en dritbra gitar for rundt 6000 alt i alt.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et personlig instrument er jo en drøm for oss alle. Og da kan jeg gjerne gå i med en lapp og to ekstra.

For 3 lapper får du en brukt Epi LP Custom. Bestiller du fra eBay, kan du til og med få en Gibson LP Studio til samme pris som en oppgradert Epi LP Junior.

En personlig gitar for meg er en gitar jeg eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En personlig gitar for meg, er en gitar som jeg eier og som betyr noe for meg.. Så skal den være god å spille på i tillegg.

En gitar til 800kr blir ALDRI en god gitar, uansett hvor mye penger du bruker på den. Du kan bruke 4000kr til å oppgradere den, likevel vil en Epi LP custom være en 100x bedre gitar enn det der.

Skal du ha dritt, så kan du ihvertfall kjøpe en Ibanez Gio eller Morgan istedenfor.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.