Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Edwards Les Paul endelig i Norge!


Byljer

Anbefalte innlegg

Edwards

ESP Edwards, Japan

En pris på ca. kr. 12000,- er vel kanskje litt drøyt for en Edwards fra "nederste hylle" i Edwards-serien fra ESP? Disse modellene har jo ikke nitrolakk, CTS pots, PIO caps osv., og da er det kanskje litt i overkant? Jeg importerte selv en Edwards fra Japan nettopp, og med frakt og 25% mva betalte jeg i ca. kr. 10600,- (investerte i en TKL kasse også, og da kom jeg på kr. 11600,-). Dette var en Edwards fra øverste hylle med kun nitrolakk, CTS, PIO, Switchcraft etc., og det viser jo at det lønner seg med egenimport selv når en regner med de 25 prosentene Staten skal ha av kjøps- og fraktbeløp.

Uansett, hyggelig at noen endelig våger å ta inn en Les Paul kopier med Open Book Headstock. Er litt spent på om Gibson vil akseptere at disse kommer ut fra Japan. Vet også at ESP i Japan ikke er så keen på å eksportere disse av frykt for hva Gibsonmaskineriet kommer til å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men da er det kanskje slutt på at man sammenlikner prisene på egenimporterte Edwards med Gibson i butikk i Norge?

Tja.... Kanskje bedre å sammenlikne prisen på en "lav" modell av Edwards (slik som i linken min mener jeg...) med en brukt Gibson Les Paul Standard/ Classic, som ofte går for kr.

11-12000,-? Da er det ikke så mye tvil om hva de fleste vil velge....selv om jeg vet hva jeg selv ville valgt :)

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og slå det fast med engang så det ikke blir noe misforståelser så kommer disse fra ESP Japan og er nye og er ikke importert noen omveier. Grunnen til att disse ikke har vert solgt i Norge er att gibson ikke godtar att disse henger i same butikk som deres varer og di fleste selgere i Norge ønsker gibson i butikken. Vi har derimot valgt og gå utenom gibson og fender som du finner i alle butikker i Norge.

Men dere har rett disse er fortrins vis laget for det japanske markedet, men ESP har faktisk ikke nektet noen og ta di inn. Men di går heller ikke ut og reklamere så mye heler for og unngå bråk fra gibson.

Men gibson har ikke tatt patent på LP formen i Norge som di har gjort i USA så derfor er dette fult innen for loven.

Prisen må dessverre bli slik, skal kundene ha garanti og gratis reparasjon av gitarene som di fleste ønsker.

Kjøper en på egen import blir man som regel sittende med disse kostnadene selv. PS alle leveres med koffert.

Og jeg velger og tru att di fleste forstår dette med prisene i Norge i forhold til ebay. Det selge 100 vis av LTD EC-1000 i Norge som ligger på en pris fra 9000 til 12000 som lages i Korea så jeg trur ikke det er noe problem for kunder og betale 12000 for en Edwards som er laget av ESP i Japan.

Vi kan også levere spesial bestillinger på edwards der du selv velger farge oppsett osv. Men disse har en leverings tid på 3-4 måneder og koster litt mer.

A-ha! Det forklarer litt mer.

Nå skal det sies at det var en butikkinnehaver som selger Gibson som fortalte meg at import av disse kunne medføre sterke reaksjoner fra Gibson/ Luthman, men vedkommende hadde kanskje en baktanke med å si dette (som f.eks. å selge på meg en Gibson)?

Når det gjelder egenimport så er det selvfølgelig helt riktig at en sitter uten garanti, gratis reperasjon, ingen kasse (uten et tillegg både i pris og fraktkost) etc., så kostnadene ved slik import kommer nok litt og litt etter hvert. Jeg har på en måte en garanti hvis det skulle være en feil på gitaren, men det betyr at jeg må sende gitaren tilbake til Japan (for rep./ reklamasjon) og ta forsendelseskostnaden selv. Den ligger på rundt kr. 1000,-. Så ja, det kan faktisk bli dyrt å importere selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For og slå det fast med engang så det ikke blir noe misforståelser så kommer disse fra ESP Japan og er nye og er ikke importert noen omveier. Grunnen til att disse ikke har vert solgt i Norge er att gibson ikke godtar att disse henger i same butikk som deres varer og di fleste selgere i Norge ønsker gibson i butikken. Vi har derimot valgt og gå utenom gibson og fender som du finner i alle butikker i Norge.

Men dere har rett disse er fortrins vis laget for det japanske markedet, men ESP har faktisk ikke nektet noen og ta di inn. Men di går heller ikke ut og reklamere så mye heler for og unngå bråk fra gibson.

Men gibson har ikke tatt patent på LP formen i Norge som di har gjort i USA så derfor er dette fult innen for loven.

Prisen må dessverre bli slik, skal kundene ha garanti og gratis reparasjon av gitarene som di fleste ønsker.

Kjøper en på egen import blir man som regel sittende med disse kostnadene selv. PS alle leveres med koffert.

Og jeg velger og tru att di fleste forstår dette med prisene i Norge i forhold til ebay. Det selge 100 vis av LTD EC-1000 i Norge som ligger på en pris fra 9000 til 12000 som lages i Korea så jeg trur ikke det er noe problem for kunder og betale 12000 for en Edwards som er laget av ESP i Japan.

Vi kan også levere spesial bestillinger på edwards der du selv velger farge oppsett osv. Men disse har en leverings tid på 3-4 måneder og koster litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv pris hvis man sammenligner med egenimport, men nå skal det jo faktisk lønne seg å drive butikk her på bjerget også... :)

Ja, jeg skjønner den. Nå skal det dog sies at disse gitarene, etter min erfaring, ligger langt, langt over f.eks. Epiphone o.l. kvalitetsmessig. Både treverk og elektronikk er i en klasse for seg hvis en velger å sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-ha! Det forklarer litt mer.

Nå skal det sies at det var en butikkinnehaver som selger Gibson som fortalte meg at import av disse kunne medføre sterke reaksjoner fra Gibson/ Luthman, men vedkommende hadde kanskje en baktanke med å si dette (som f.eks. å selge på meg en Gibson)?

Når det gjelder egenimport så er det selvfølgelig helt riktig at en sitter uten garanti, gratis reperasjon, ingen kasse (uten et tillegg både i pris og fraktkost) etc., så kostnadene ved slik import kommer nok litt og litt etter hvert. Jeg har på en måte en garanti hvis det skulle være en feil på gitaren, men det betyr at jeg må sende gitaren tilbake til Japan (for rep./ reklamasjon) og ta forsendelseskostnaden selv. Den ligger på rundt kr. 1000,-. Så ja, det kan faktisk bli dyrt å importere selv!!!

Selvfølgelig sier han det når han selger gibson fra lutmann. Men vi har ikke noe varer i butikken fra lutmann så di har ikke noe og plage oss med. Og jeg trur ikke di prøver seg heller da en slik diskusjon fort kan slå motsatt veg da all pr er god pr for oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig sier han det når han selger gibson fra lutmann. Men vi har ikke noe varer i butikken fra lutmann så di har ikke noe og plage oss med. Og jeg trur ikke di prøver seg heller da en slik diskusjon fort kan slå motsatt veg da all pr er god pr for oss :lol:

Hei Alf, no må du ha dæ på jobb :lol:;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alf, no må du ha dæ på jobb :lol:;):lol:

Er på jobb jeg. Hjemme kontor :rolleyes: Fikk akkurat nå bekreftelse fra ESP på en spesial bestilling av en modell som ikke er i produksjon men som vi ønsket oss inn. Edwards Les Paul, 3 pickup Black Beauty' Prisen på denne er lit stivere en di andre men du verden dette er en flott sak :wub: Link under

http://www.rebelmusic.no/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2_308&products_id=2685

En skal jeg ha selv :D

Endret av Rebelmusic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-ha! Det forklarer litt mer.

Nå skal det sies at det var en butikkinnehaver som selger Gibson som fortalte meg at import av disse kunne medføre sterke reaksjoner fra Gibson/ Luthman, men vedkommende hadde kanskje en baktanke med å si dette (som f.eks. å selge på meg en Gibson)?

Når det gjelder egenimport så er det selvfølgelig helt riktig at en sitter uten garanti, gratis reperasjon, ingen kasse (uten et tillegg både i pris og fraktkost) etc., så kostnadene ved slik import kommer nok litt og litt etter hvert. Jeg har på en måte en garanti hvis det skulle være en feil på gitaren, men det betyr at jeg må sende gitaren tilbake til Japan (for rep./ reklamasjon) og ta forsendelseskostnaden selv. Den ligger på rundt kr. 1000,-. Så ja, det kan faktisk bli dyrt å importere selv!!!

Kan det ha vært meg som fortalte deg det i en diskusjon en gang for lenge siden? I såfall tror jeg at jeg mente 1 av 2 ting og i såfall statement nr 1. (husker ikke helt om vi to har diskutert dette eller om det var noen helt andre):

1. For en butikk med Gibson-avtale som tar inn Edwards kan det bli problemer for butkken da importørene definerer disse som Gibson-kopier (nå snakker jeg utssende og rent objektivt, kvalitet, lyd og funksjoner kommenterer jeg ikke på disse gitarene siden det er noe vi ikke selger, men det er bra instrumenter)

2. For en privatperson som importerer disse i land der Gibson har patent på LP-formen eller frakter dem med seg til/via land der Gibson har patent på denne kan det omfattes av lovgivning som gir Gibson rett til å konfiskere/bøtelegge, på lik linje med andre patenthavere, men dette er heldigvis ikke vanlig praksis. Har sett at det skjer mye med klokker, vesker og klær, men jeg kjenner ikke til tilfeller der instrumentprodusenter har gått ut mot privatpersoner. Ville ikke bekymret meg for det. Finnes andre ting å miste nattesøvnen av. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller på norsk kurs. Hvor er alle språknaziene?

Vi som har fulgt med i timene vet at det finnes noe som heter lese- og skrivevansker. Kan ikke se at dette er verken vanskelig å forstå eller spiller noen rolle når det kommer til gitarene som selges.

Så kan vi andre sitte og fundere på om norsk og kurs skal skrives i ett ord eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har fulgt med i timene vet at det finnes noe som heter lese- og skrivevansker. Kan ikke se at dette er verken vanskelig å forstå eller spiller noen rolle når det kommer til gitarene som selges.

Vet ikke om jeg kjøper den 100% når det er snakk om å fronte en butikk, men greit nok..... Bygone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.