Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

WahWah!


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Selv om Zakk Wylde er en "biff" som noen kanskje vil si bare lirer av seg kromatikk så bruker han wahwah på en veldig bra og "typisk" måte. En karikatur på den stereotype solo-wahinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes wah bør brukes svært sparsommelig. Jeg var selv en ekte "wah whore" i min tid, men kom på bedre tanker. Av og til passer det, men som oftest ender man opp med å høres ut som alle andre som bruker wah.

Vai er forsåvidt et ganske bra eksempel på smakfullt wah-bruk, men selv med ham synes jeg det blir litt mye av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Må si meg enige med Euph. her - whawha bruken til kirk er ikke særlig bra. Han tramper nesten bare takta med wha-whaen. Wha er særlig fett på legato-runs, det vil si du spiller kjapp legato samtidig som du bruker whaen saaaakte opp og ned. Generelt synes jeg det gjelder å være litt *gjerrig*, da får man mer ut av pedalen. Ikke at jeg er så stor fan av ham (mye er faktisk litt fælt), men Yngwie J. Malmsteen er faktisk ett godt eksempel på hvordan man kan bruke pedalen fett.

Er egentlig ikke såå vanskelig å få wha til å låte fett, det eneste man må lære seg er å koble seg fri fra gitarspillingen, whaen lever sitt liv-det samme gjør gitaren. Greier du å koble de to mekanismene fra hverandre, og bare bruker øra, blir du 'mester' :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Euph. var ironisk? Eller har jeg misforstått?

Min mening er hvert fall klar, kirks wha-bruk er til tider latterlig.

En som faktisk er dyktig på å bruke whawha (man kan selvsagt diskutere selve gitarferdighetene...), er jo Jimi Hendrix da. Hvis det å lære seg wha er det viktige, hadde jeg faktisk kjøpt meg et par skiver av ham. En gang var han jo pioner på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Zakk Wylde er en "biff" som noen kanskje vil si bare lirer av seg kromatikk så bruker han wahwah på en veldig bra og "typisk" måte. En karikatur på den stereotype solo-wahinga...

Kjører ikke Zakk Auto Wah eller Fixed Wah med så og så mye sens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.