Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Melodymaker


Tjessem

Anbefalte innlegg

Hei!

Min første post her! har hengt her på forumet lenge, så nå tenkte jeg at jeg burde være med i diskusjonene:)

Her er en liten case jeg lurte på:

Tenkte muligens jeg skulle kjøpe meg en Melodymaker.. Muligens

Spiller allslags typer musikk, mest rock a la AC/DC + endel bluesimpro

Har fra før en Gibson Sg Standard og en Tele (fender, non-taco). Vurderer også en litt highend gitar når skattepengene kommer i juni. Vil jo ha litt forsjellige gitartyper å spille på:)

så det jeg lurte på var om noen hadde noen erfaringer med denne gitaren? er det noe å ha på eller tvers i gjennom fyringsved?(satt veldig på spissen)

Endret av Tjessem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt inhabil her, men jeg har en Melody Maker til salgs, og det er faktisk en veldig god gitar, godt treverk og bra lyd! Grunnen til at jeg selger den er at jeg GAS-er på noe annet, og da må desverre noe ut. Min er utstyrt med en stk P-90 og den eneste svakheten til gitaren er vel egentlig at den kun har én pickup, men man får gjort en del med volum/tonekontrollene ifht forskjellige lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! nå nok en tur innom 4sound i Sandnes å prøve ut en slik, elsker den enkle looken:) Forresten stor forskjell på malodymakeren og les paul jr?

Kommer an på hvilken Jr. En CustomShop Jr, er høyst sannsynlig en god del bedre, ja. En Gibson USA Jr. eller Special er sannsynligvis også et bedre instrument. Du kan jo sjekke ut faded-modellene av Jr. og Special hvis de ennå finnes. De var/er ganske rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet hvordan den Melodymakeren du har sett på er (vet de har kommet med både tradisjonell singlecoil, humbucker og P90) så er vel pickupen og headstocken hovedforskjellen. Siden du har SG med humbuckere og Tele med singlecoils fra før ville jeg absolutt prøvd en LP Jr også. P90 er en singlecoil, men gjerne litt feitere og hottere enn de tradisjonelle, og låter dermed litt annerledes. Den låter sykt fett, og er ovelegen til rock! Verdt å prøve hvertfall :)

edit: Audun, er det ikke stort sett faded-modellene som er å få tak i, utover customshop? Har ikke sett noen "standard" LP Jr./Special nye i butikk på en stund hvertfall..

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må prøver jeg begge deler:) har satt av 30 000 til gitarkjøp i juni, holder på å eksplorere av gas (hvis det er lov å si) da pengene ikke kommer før nevnte juni. Gleder som bare det til å gå i butikken å kjøpe akkurat det jeg har lyst på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe en, for så å skifte stemme skruer da:) lett sak det.. Men hvordan kan du finne ut hvordan stemmeskruene er når du bare prøver en gitar i en butikk?

Endret av Tjessem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er slik på alle, men den jeg hadde kom uten klarlakk så var slik ru og ubehandlet overflate oftest kalt faded på andre modeller, som ikke alle liker like godt.

Den hadde også en veldig tjukk og rund hals.

Hadde ikke problemer med stemmeskruene, selv om de ikke føltes som en million dollar.

Var kul lyd i den da, denne hadde p90 pickup.

Men ser du skriver du har planer om å kjøpe en dyr gitar senere, da tipper jeg det kan bli stor fare for at denne bare vil bli liggende. Men når det er sagt så er en av favorittgitarene mine omtrent den billigste jeg har, dog noe oppgradert.

Så hvem vet... Ville uansett prøvd en før du bestemmer deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt inhabil her, men jeg har en Melody Maker til salgs, og det er faktisk en veldig god gitar, godt treverk og bra lyd! Grunnen til at jeg selger den er at jeg GAS-er på noe annet, og da må desverre noe ut. Min er utstyrt med en stk P-90 og den eneste svakheten til gitaren er vel egentlig at den kun har én pickup, men man får gjort en del med volum/tonekontrollene ifht forskjellige lyder.

jeg har også denne, og kan skrive under på at det er en kul gitar. Denne modellen ble laget 2003-2006, og på wikipedia står det nå at det ble kun laget 250 av den. Står ikke noe kilde på det, så hvem vet. Jeg leste en stund tilbake at man fikk disse med på kjøpet når man kjøpte en dyr les paul i USA.

Uansett, synes denne er mye bedre enn den nye melodymakern og joan jett-versjonen, men det er veldig subjektivt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.