Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunlop sine jazz III XL


Norstorm

Anbefalte innlegg

av mangel på gode svar, må jeg spørre...

Jeg bruker Dunlop sine Jazz III XL serie.. og jeg kjøper dem vanligvis i bulker på mange.

Jeg ble fri for en to tre mnd sia, og da jeg kjøpte nye da for første gang på ages, så var det jo ikke samme plakteret lengre.

NOE hade skjedd der.. Var akkurat som om de ikke var så glatte og smoothe lengre, og de "skrapte" mer på strengen enn sist gang jeg kjøpte.

(samme farge og modell)

Noen som vet.. høres sikkert mongo ut, men dette her sliter jeg med. For ikke til å bruke dem.

Har sett etter andre som hadde lik kvalitet som de forrige, men jeg finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at de har gjort forandringer på de, den typen du hadde lages ikke lengre.

Var en fyr på HRI som hadde samme problemet husker jeg.

Testa Red Bear sine Jazz plektre? Dumt å bli hekta ettersom de er såpass dyre men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt på red bear nå.. Ser ikke værst ut det. Jeg er egentlig litt gira på å prøve max grip serien til dunlop, men ser de bare kommer i standard, og ikke i XL serien, som jeg bruker. Vet du om det finnes alternativer, event. andre produsenter?

Har generelt lite peil på plekter.. Jeg fant favorittenmin for mange år siden, og har på en måte holdt meg der :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonelt sett har jeg alltid brukt Jazz III XL, men det siste året har jeg brukt Red Bear med en Jazz III XL profil. Det ligner ganske mye, men har smoothere overflate og en litt annen spiss. Har ikke blitt slitt på et år for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg forveksler alltid Blue Chip og Red Bear. Jeg bruker et Blue Chip Jazz LG plekter. http://shop.bluechippick.net/products/Jazz35-LG.html

Ifølge Gear Page er det en engelskmann som lager plektere i samme materiale som Blue Chip på ordre. Der kan du sikkert få det litt billigere, og muligens i større kvanta.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk klarer å være kresne på plektre. Så lenge tykkelsen er "in the ballpark" og plekteret ikke er altfor knøttlite så er det ett fett for min del. Bestill plektre med bandlogo/signatur/whatever fra Pickfactory ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan folk klarer å være kresne på plektre. Så lenge tykkelsen er "in the ballpark" og plekteret ikke er altfor knøttlite så er det ett fett for min del. Bestill plektre med bandlogo/signatur/whatever fra Pickfactory ;)

When it comes to picks I'm picky... Pun aside, så kjøpte jeg Red Bear stort sett fordi jeg har såpass påkostede instrumenter at jeg tenkte at det ikke kunne skade med et litt påkostet plekter. I tillegg har jeg utvalg av sikkert 20 forskjellige typer spesialiserte plektere fra slanted til V-picks og tortex. Liker spesielt godt Ibanez-plekterne med gummiknotter, men de er vanskelig å få tak i og slites fort ut. Bryr meg ikke egentlig om pris så lenge de føles riktig. Har en god del av Jazz III XL liggende som reserve også. Kommer neppe til å kjøpe flere på ti år. Store plektere er konge.

Har eksperimentert med å lime grip tape fast i overflaten på Jazz 3'ene. Ganske fett faktisk.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.