Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"superband"


rubenmatre

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det blir for dumt å ta individuelle musikere ut av bandets musikalske helhet. Det finnes haugevis av gode musikere som ikke ville fungert sammen. Jeg nevner derimot gjerne individuelle "band"-musikere:

Vokal:

Daniel Gildenlöw (Pain of Salvation)

Geoff Tate (Queensrÿche)

Russel Allen (Symphony X)

Andy Kuntz (Vanden Plas)

Michael Eriksen (Circus Maximus)

Maynard James Keenan (Tool/A Perfect Circle)

Gitar:

Stephan Forté (Adagio)

Jarle Olsen (Jarle H. Olsen Band - soloprosjekt-band, men...)

Michael Romeo (Symphony X)

Jeff Loomis (Nevermore)

Bass:

Franck Hermanny (Adagio)

John Myung (Dream Theater)

Keyboards:

Vitalij Kuprij (Ring of Fire/Artension)

Kevin Codfert (Adagio)

Trommer:

Virgil Donati (Planet X/Ring of Fire/Vai)

Mike Mangini (Annihilator/ Vai/ m.fl.)

Thomas Haake (Meshuggah)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er VELDIG enig med Aiwass her...

Men her er et neoklassisk power-metal band jeg gjerne skulle sett:

:lol:

Gitar: Michael Romeo

Keyboards: Kevin Codfert

Bass: Franck Hermanny

Trommer: Alex Holzwarth (eller noe slikt, fra Rhapsody)

Vokal: Mark Boals.

Det hadde blitt en usannsynlig god kombinasjon, iallefall i sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... Vet ikke om dette hadde funka særlig bra, men hadde vært skikkelig morsomt å hørt:

Vokal - Maynard (Mannen med stemmen rett og slett)

Gitar - Pat Metheney (Skulle ønske han kunne lage en ringetone bare til meg!)

Gitar + backing vokals - Snah (Må jo seff ha med en nordmann!)

Bass - Billy Sheenan (Mest fordi vi har diskutert cornflakes i en mørk bakgate i London...;))

Trommer - Mike Mangini (Trommevirvel med en hånd mens han drikker vann er nok til å overbevise meg!!)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med:

Bassvokal: Geddy Lee (Rush)

Gitarvokal: Mikael Åkerfeldt (Opeth)

Fløytegitarvokal: Andrew Latimer (Camel)

Tekstervokal: Jonas Renkse (Katatonia)

Kanksje en ekstra gitraist, Steve Howe fra Yes, Robert Fripp fra King Crimson, Jeff Loomis fra Nevermore eller Håvard fra Ulver (det er han som spiller gitar sant? Blir forvirret av de bookletene deres)

Er ikke så sikker på trommer, men Danny Carey fra Tool eller Martin Lopez fra Opeth er jo begge ganske gode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bass - Billy Sheenan (Mest fordi vi har diskutert cornflakes i en mørk bakgate i London...;))

Fortell! :wink:

Billy og jeg go way back...eehh... Men det er faktisk sant. Dette skjedde 6.desember 2001 Som noen kanskje vet så spilte Vai på London Astoria 6. og 7. november 2001. Er disse showene DVD`en er tatt opp fra. Jeg var der den 7.

Men en kompis og jeg gikk tilfedig forbi Astoria etter konserten den 6. og så det var litt liv i bakgården. Nyskjerrige som vi var gikk vi inn for å kikke. Der står mannen selv, Vai, og poserer med ivrige fans. Vi ble litt lamslått og ble egentlig bare stående der. Plutselig kommer resten av bandet ut. Billy, Tony, Dave og Virgil. Billy blir stående ved siden av meg og glise. Han spør meg hvordan det går, og jeg svarer seff at det går bra. Han har med seg en bag med frokostblanding som han av en eller annen grunn begynner å snakke om. Vi ender opp med å snakke om corn flakes. Hele situasjonen ble egentlig litt merkelig. Har står vi å ser på Vai bli fotografert med fans, mens Billy og jeg snakker om corn flakes. Og alt dette skjer i en bakgate jeg ikke hadde gått inn i frivillig en sen desemberkveld. Veldig morsomt da!

Hadde faktisk aftershowpass til konserten den 7. Men med min flaks så ble det avlyst til fordel for et homseparty som skulle være i samme lokalene etter konserten. Fikk jo møte gutta etter konserten alikevel. Måtte bare vente litt.... 2 timer.... Fikk tatt masse bilder og faktisk prata litt med Tony og Virgil. Vai var tydelig mest pop blend gutta, så det var ikke noe problem å snake med de andre i bandet. Sykt bra kveld!!! Anbefales....he he... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger ikke å ha noen solo-gitarist i bandet mitt, fordi det kan bli et problem med tanke på alle de sterke personlighetene, men skal være solo i sangene, bare at vi bytter på det:

Gitar: Jimmy Page, Meg, Santana og Aslag Guttormsgaard(Black debbath, flink til å lage riff)

Trommer: John Bonham(R.I.P) (kommer ikke på noen nåværende trommiser jeg vil ha)(kanskje frost, men liker ikke så godt Black Metal, men kan jo lære han å spill Rock)

Vokal og gitar: T.Rex

Vokal: (Bytter litt på vokalen) Robert Plant

Bassist: Les Claypool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er VELDIG enig med Aiwass her...

Men her er et neoklassisk power-metal band jeg gjerne skulle sett:

:lol:

Gitar: Michael Romeo

Keyboards: Kevin Codfert

Bass: Franck Hermanny

Trommer: Alex Holzwarth (eller noe slikt' date=' fra Rhapsody)

Vokal: Mark Boals.

Det hadde blitt en usannsynlig god kombinasjon, iallefall i sjangeren.[/quote']

F***!!!! Glemte Mark Boals!

Enhver som har hørt Malmsteens "Alchemy" album vet hvor sinnsykt bra denne fyren er. Malmsteens beste vokalist noensinne, hvis du spør meg. Han synger også i Ring of Fire.

Forøvrig må jeg bare si: Gode valg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bass - Billy Sheenan (Mest fordi vi har diskutert cornflakes i en mørk bakgate i London...;))

Fortell! :wink:

Billy og jeg go way back...eehh... Men det er faktisk sant. Dette skjedde 6.desember 2001 Som noen kanskje vet så spilte Vai på London Astoria 6. og 7. november 2001. Er disse showene DVD`en er tatt opp fra. Jeg var der den 7.

Men en kompis og jeg gikk tilfedig forbi Astoria etter konserten den 6. og så det var litt liv i bakgården. Nyskjerrige som vi var gikk vi inn for å kikke. Der står mannen selv' date=' Vai, og poserer med ivrige fans. Vi ble litt lamslått og ble egentlig bare stående der. Plutselig kommer resten av bandet ut. Billy, Tony, Dave og Virgil. Billy blir stående ved siden av meg og glise. Han spør meg hvordan det går, og jeg svarer seff at det går bra. Han har med seg en bag med frokostblanding som han av en eller annen grunn begynner å snakke om. Vi ender opp med å snakke om corn flakes. Hele situasjonen ble egentlig litt merkelig. Har står vi å ser på Vai bli fotografert med fans, mens Billy og jeg snakker om corn flakes. Og alt dette skjer i en bakgate jeg ikke hadde gått inn i frivillig en sen desemberkveld. Veldig morsomt da!

Hadde faktisk aftershowpass til konserten den 7. Men med min flaks så ble det avlyst til fordel for et homseparty som skulle være i samme lokalene etter konserten. Fikk jo møte gutta etter konserten alikevel. Måtte bare vente litt.... 2 timer.... Fikk tatt masse bilder og faktisk prata litt med Tony og Virgil. Vai var tydelig mest pop blend gutta, så det var ikke noe problem å snake med de andre i bandet. Sykt bra kveld!!! Anbefales....he he... ;)

M[/quote']

hehe, fett nok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.