Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"superband"


rubenmatre

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mente var: Jeg har hørt at Frost bruker 1 pedal til vriene dobbel-pedal shit. At han spiller med "Tå-Hel-Tå-Hel-Tå-Hel" osv osv. Hellhammer brukte 3 på Chimera, han bruker ikke dette live. Jeg tror det er pga at han på en måte "bytter trommesett" ved å bruke 3 pedaler. Han er "et" sett med to basstrommer, og "et" sett med en basstromme. Har sett Portnoy bruke det samme. Skjønner? :D (litt vanskelig å forklare)

Joda tror jeg skjønner.. Ligger en "trommesolo" av frost på nettet, der han egentlig bare har lydprøve. klippet er tatt fra roadkill extravaganza (eller et eller annent).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

   men dream teather er det nærmeste du kommer et superband   gjennom tidene

Et superband kan ikke ha ekstremt udugelig vokal.

Nei det er helt korrekt, men det er dermed ikke sagt at Dream Theater ikke stiller som gode nominenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

   men dream teather er det nærmeste du kommer et superband   gjennom tidene

Et superband kan ikke ha ekstremt udugelig vokal.

Hadde Dream Theater fått vokalisten fra Pain Of Salvation hadde det vært rått!

Men LaBrie er liksom dream theater. Hadde vært rart og hørt dream theater uten labrie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømmeband nr.1

Fretless Bass : Steve DiGiorgio (Death, Sadus, Testament...)

Trommer : Grim (tidl. Borknagar, RIP.)

Vokal : Garm (Ulver, Borknagar)

Gitar : Abbath (Immortal)

drømmeband nr.2

Bass : Alex Webster

Gitar : Dimebag Darrel

Trommer : Vinnie Paul Abbot

Vokal : George "Corpsegrinder" Fisher

Drømmeband nr.3

Fretless bass : Jaco Pastorius

Trommer : Peter Erskine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dream teather er det nærmeste du kommer et superband   gjennom tidene

Haha!

Vil si at Velvet Revolver er pretty close :wink:

Nå skal jeg ikke bare vise frem mitt superband, men også tøffe meg litt med min nerdete BBCode-kunnskap :lol:

[*]Lead 1: Slash (Tidligere Guns n' Roses, nå Velvet Revolver)

[*]Lead 2: Jimmy Page (Tidligere Led Zeppelin)

[*]Rytme-gitar: Izzy Stradlin' (Tidligere Guns n' Roses, nå gjenopprettede Hollywood Rose)

[*]Bass: Steve Harris (Iron Maiden)

[*]Trommer: Steven Adler (Tidligere Guns n' Roses)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble sparket fordi han ikke klarte å kontrollere sitt dopmisbruks-problem.

Han saksøkte de jo senere for di at "de ga han dop oppfordret han til å ta det og at de også brukte det".

Mener fortsatt at han er bedre enn Sorum, selv om han sparker ræv.

Bare hør på Sweet child o' mine, Paradise city, Nightrian, Mr. Brownstone og Rocket queen blandt annet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Tingene han gjør på Grand Declaration Of War er sinnsyk. Frost spiller vel med en pedal (med en spesiell teknikk), ikke sant?  

Ser du bor i Volda. Ikke så langt unna meg det gitt :)

Spørs hva du mener med 1 pedal, blastbeats eller? frost har 2 bass trommer mener han bruker begge. Blomberg har 3, hva [sensurert] skal han med det? :lol: Joda holder hus i volda, ikke så langt fra molde nei.

Det jeg mente var: Jeg har hørt at Frost bruker 1 pedal til vriene dobbel-pedal shit. At han spiller med "Tå-Hel-Tå-Hel-Tå-Hel" osv osv. Hellhammer brukte 3 på Chimera, han bruker ikke dette live. Jeg tror det er pga at han på en måte "bytter trommesett" ved å bruke 3 pedaler. Han er "et" sett med to basstrommer, og "et" sett med en basstromme. Har sett Portnoy bruke det samme. Skjønner? :D (litt vanskelig å forklare)

Frost bruker ikke 'hæl-tå', alt er vanlige single strokes. Det samme gjelder Hellhammer og stort sett alle ekstremmetall-trommiser. Hva antall basstrommer angår, så gjør ikke dette noen forskjell på teknikken. De fleste seriøse ekstremmetall-trommiser foretrekker simpelthen to enkeltpedaler og to basstrommer fremfor dobbelpedal, da det ved høye hastigheter er en smule mer balansert.

Hellhammers 3. basstromme er som du sier enten for å slippe å snu seg når han opererer på den andre siden av trommesettet, eller eventuelt for en litt annen lyd. Jeg anbefaler forresten bandet Winds til dem som har lyst til å høre Hellhammer bryne seg i en litt mindre heavy, mer progressiv sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

METALLICA MED CLIFF!!!!!!

PANTERA

men ellers..

Ishan (Emperor) - Rytme gitar og bak-vokal

Blasphemer (Mayhem) - Lead gitar

Nocturno Culto (Darkthrone) - Vokal

Frost (Satyricon) - Trommer

Necrobutcher (Mayhem) - Bass

Fenriz (Darkthrone) - Tekstskriver

Hehe. Det ultimate black metal bandet jo! Synd Jan Axel mangler, men 3 fra Mayhem hadde vel blitt litt drøyt... ;)

men dream teather er det nærmeste du kommer et superband gjennom tidene

:lol::lol::lol:

Takk for dagens latterkrampe! Hehe. James LaBrie er langt i fra super...

Hehe Hellhammer, tja han er utrolig på trommer. men ville heller hatt frost. Kovenant og slikt er ikke min stil. :lol: men kan jo gjerne ta to trommiser da :twisted:

Trym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.