Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektprossessor


Prozac

Anbefalte innlegg

Etter et langt liv med "plenty overdrive only" så sliter jeg nå med en uforklarlig lyst til å invistere i en effektprosessor til racket mitt, Jeg har sett litt på Gmajor eller muligens en rocktron variant, intelliflex, replifex eller noe sånn

Noen av dere som har erfaring med denslags, og har dere evt sterke meninger om det ene eller det andre?

Hvis dere har noen andre alternativer å bringe til torgs, i ca samme prisklasse, så hadde det og vært stas.

-E-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har g major.

Nå har jeg og :P

Gleder meg til å utforske denne rakkeren.

Det virker som det eneste den ikke kan er å lage kaffi, men det kan være fordi jeg ikke har kommet til den siden i manualen enda :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterke meninger om dette ;)

Jeg valgte en god gammel Rocktron Intellifex fordi den ikke fucker opp originallyden som f.eks tc sine prosessorer gjør. Intellifex lar originalsignalet forbli analogt og "tørt", mens tc konverterer alt til digitalt og tilbake. Har ingenting å si om du har en parallel loop, men i serie er det meget hørbart.

At Intellifexen kostet meg bare en tusenlapp var også et pluss :)

Intellifex er en gammel sak, og har sine begrensninger, men den låter flott. TC sine prosessorer låter hakket vassere, men pga overnevnte sak, valgte jeg altså å prioritere at lyden beholdes intakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå har jeg og :P

Gleder meg til å utforske denne rakkeren.

Det virker som det eneste den ikke kan er å lage kaffi, men det kan være fordi jeg ikke har kommet til den siden i manualen enda :ninja:

sorry. har ikke vært innpå en stund. men håper du har funnet ut det meste :) nei. men den lager like go stemning som kaffi kan gjøre ;(

kos deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterke meninger om dette ;)

Jeg valgte en god gammel Rocktron Intellifex fordi den ikke fucker opp originallyden som f.eks tc sine prosessorer gjør. Intellifex lar originalsignalet forbli analogt og "tørt", mens tc konverterer alt til digitalt og tilbake. Har ingenting å si om du har en parallel loop, men i serie er det meget hørbart.

At Intellifexen kostet meg bare en tusenlapp var også et pluss :)

Intellifex er en gammel sak, og har sine begrensninger, men den låter flott. TC sine prosessorer låter hakket vassere, men pga overnevnte sak, valgte jeg altså å prioritere at lyden beholdes intakt.

Stemme til Intellifex herfra og!

Både G-Force og G-Major gjør ting med signalet jeg ikke liker i en serieloop.

Intellifex funker greit til det og spesielt chorusen låter fortsatt meget bra (8 stemmers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stemme til Intellifex herfra og!

Både G-Force og G-Major gjør ting med signalet jeg ikke liker i en serieloop.

Intellifex funker greit til det og spesielt chorusen låter fortsatt meget bra (8 stemmers)

Hva med den nyeste saken, Intellifex? Har du noen formening om hva den gjør med loopen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvordan låter tc1210 og spx90 for dere?

TC1210 er nok den diggeste chorus'en jeg har hørt i hele mitt liv, men den er vanskelig å oppdrive, gikk ut av produksjon for lenge siden.

Når det kommer til chorus og delay slenger jeg inn en stemme for Rocktron Intellifex jeg også, Rocktron Replifex synes jeg er hakket vassere men den er dyrere og nesten umulig å få tak i. De andre effektene i Intellifex'en er ikke så veldig mye å rope hurra for.

Til alt annet, forresten, har vi jo Eventide Eclipse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som skal selge en Replifex, den låter varmt og fint men kanskje ikke den mest allsidige som eneste effektenhet i et oppsett.

SPX 90 kan man glemme om man ikke kjører den parallell, støyer bra gitt forhold til nyere ting og.

Eventide Eclipse er bra samme med G-Force(bortsett fra signalrobbinga, men jeg kjørte den i parallell og da funket det.), har hatt dem men synnes de var litt lite intiutive å programmere

Skal du ha den "beste" effektboksen i min ører er det Fractal Audio Axe-FX II som gjelder, rett og slett fantastisk!

Mne da gjelder jo litt andre priser enn G-Major og Intellifex/Replifex da :)

Mye heller Intellifex/ Replifex over Xpression som er laget etter GHS overtagelsen og er egentlig en kjipere boks enn de to..

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.