Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Edwards-gitar fra Japan


Nemiz

Anbefalte innlegg

Vel, hvis kvalitetskontrollen er så utrolig bra, hvorfor har da f.eks. 4Sound i Trondheim en Tele 62 Custom med helt løs nut? Burde vært unødvendig hvis kvalitetskontrollen hadde fungert. Hvorfor hadde de en Tele 62 Custom, som jeg kjøpte for et par år siden, med mikrofonisk pup som skreik og bar seg tvert den ble plugga i en amp? Stusser også litt på hvorfor det stort sett er "low end" modeller du finner i butikk i Norge. De MiJ Telecastere jeg har sett har vært av TL62-B modellene, altså de med billigst elektronikk og dårligste pups (MiJ pups). Hvorfor tar de ikke inn f.eks. TL62-TX eller TL52-TX? De kommer jo med USA Texas Special pups og låter helt konge. For meg virker det litt tilfeldig hva som kommer inn i butikk. Lurer på hvem som bestemmer hva den enkelte butikk skal ha? Uansett har jo ikke de i butikken peiling på hva de selger, så....

Nuvel <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis kvalitetskontrollen er så utrolig bra, hvorfor har da f.eks. 4Sound i Trondheim en Tele 62 Custom med helt løs nut? Burde vært unødvendig hvis kvalitetskontrollen hadde fungert. Hvorfor hadde de en Tele 62 Custom, som jeg kjøpte for et par år siden, med mikrofonisk pup som skreik og bar seg tvert den ble plugga i en amp? Stusser også litt på hvorfor det stort sett er "low end" modeller du finner i butikk i Norge. De MiJ Telecastere jeg har sett har vært av TL62-B modellene, altså de med billigst elektronikk og dårligste pups (MiJ pups). Hvorfor tar de ikke inn f.eks. TL62-TX eller TL52-TX? De kommer jo med USA Texas Special pups og låter helt konge. For meg virker det litt tilfeldig hva som kommer inn i butikk. Lurer på hvem som bestemmer hva den enkelte butikk skal ha? Uansett har jo ikke de i butikken peiling på hva de selger, så....

Nuvel <_<

Hva andre butikker enn Backstage Musikk har og gjør legger jeg meg aldri opp i. Hvordan de gjør det med innkjøp og justeringer/kvalitetskontroll er heller ikke min sak. Jeg snakket om kvalitetskravene i kontrakten. Er ikke sånn at det bor en gnom fra Fender i hver butikk som daglig sjekker at ting er i henhold til specs, men vi på Backstage får jevnlige besøk fra Fender som gjør kvalitetskontroll på alle instrumenter, sjekker fuktighet og at vi oppfyller krav til reparasjonskompetanse og annet.

Når det gjelder vår butikk tar vi inn japanske modeller opp til og med 9995kr fordi alle kundene våre ønsker i den prisklassen på japanske modeller. Over det kjøper 95% amerikanskproduserte. Vi bestiller gjerne opp dyrere på vegne av kunder, men man må jo drive en bedrift og kjøpe inn det som lar seg selge. Generelt sett stopper mange butikker med et par spesialmodeller og american deluxe prismessig fordi det ikke er alle fender-butikker som er custom-shop-forhandlere (egen kontrakt).

Meeen. Skal vi tilbake til Edwards-diskusjonen kanskje? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Kom bare over denne:

http://www.ehow.com/how_5175467_become-fender-guitar-dealer.html og som en saksopplysning kan det hende jeg har forvillet litt. Det er godt mulig at det ikke er krav om et gitt minimumssalg, men heller om et gitt minimums vareutvalg som har utelukket en del mindre aktører som ikke har råd til stort nok varelager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke en del av diskusjonen at alt det som kom fra Japan var mye bedre?

Selv om det er samme Fender gitaren, og selv om det er gitarer som egentlig er laget i Kina?

Tok utgangspunkt i overskriften litt mye da. Min erfaring: Ikke alt er bedre fra Japan. Det blir for generelt. Det varierer fra modell til modell.

Enig i det. Kom bare over denne:

http://www.ehow.com/how_5175467_become-fender-guitar-dealer.html og som en saksopplysning kan det hende jeg har forvillet litt. Det er godt mulig at det ikke er krav om et gitt minimumssalg, men heller om et gitt minimums vareutvalg som har utelukket en del mindre aktører som ikke har råd til stort nok varelager.

Det er inventory requirements, men de er såpass beskjedne at alle butikker som fortjener å ha lov til å selge Fender fint kan oppfylle dem. Inventory-krav er det jo fra alle de store produsentene med noen få unntak. Det er for å sikre at en kunde faktisk har mer enn en enslig strat å velge mellom når de oppsøker en Fender-forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jobb i Japan og tok turen inn til Hiroshima hvor jeg hadde tidligere funnet 4 gitar butikker, hadde lyst på en ESP Eclipse men her er de dyrere enn i Norge, han anbefalte meg istedet denne Edwards (hadde ikke hørt om Edwards før)

Data:

BODY Mahogany w/Black & White Laminate Binding

NECK Mahogany

FINGERBORAD Ebony, 22frets w/White Binding

RADIUS 305R

SCALE 24.75 inch (628mm)

NUT Bone (43mm)

INLAY Flag

JOINT Set-neck

TUNER GOTOH SG301-04 MG

BRIDGE GOTOH GE103B-T & GE101Z

PICKUPS (Neck) Seymour Duncan AHB-1n

(Bridge) Seymour Duncan AHB-1b

PARTS COLOR Gold (GVBK)

CONTROLS Neck Volume, Bridge Volume, Master Tone, Toggle PU Selector.

Den er bare fantastisk å spille på, tror min Gibson Studio ryker på finn eller stemmer den ned. Den er laget i Japan av ESP. Måtte ut med det som svarer til Nkr 6200,-

Nå ja, så ble det også en Zoom G3 (helt nytt produkt) og en plutoneium chiwahwah, den helt til høyre på pedal brettet. (ikke mitt brett men viser størrelsen)

/Larsya

post-7819-0-83688200-1308567003_thumb.jp

post-7819-0-43745900-1308567014_thumb.jp

post-7819-0-13804300-1308567032_thumb.jp

Endret av Larsya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.