Gå til innhold
Boffen

Noen i Oslo som vil lodde inn nye pickups for meg?

Anbefalte innlegg

Brukte nettopp en snau time på å forsøke å bytte ut jacken i Straten min, og jeg endte opp med å ikke klare det, så ikke faen om jeg skal forsøke å lodde inn pickuper til to og et halvt tusen i LTD-en min.

Noen som vil gjøre det for en billig penge? Om ikke, hvilke steder gjør slikt billig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vil gjøre det for en billig penge? Om ikke, hvilke steder gjør slikt billig?

"Alle" gitar/instrument butikker gjør slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags gitar er det snakk om da? er jo ikke så stor sak å få fikset dette, så lenge det ikke er så veldig trangt blandt brytere og potmetre (vil ikke risikere å svi ledninger osv på andre sitt utstyr :P ), så kan jeg sikkert være behelpelig. er det aktiv eller passive pickups? og har du loddebolt og loddetinn tilgjengelig?

Endret av jøtul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er problemet, selve loddeprosessen eller det å lese skjema ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loddeprosessen. Bruker tjue år på å få en leder lodda på en jack.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sannsynligvis en for liten loddebolt.De fins med ulike wattstyrker avhengig av hva de skal brukes til.Poenget er at det du skal lodde varmes opp raskt.Ved for langsom oppvarming (for liten wattstyrke) sprer varmen seg utover

og kan ødelegge komponenter rundt stedet du skal lodde.

Har du riktig loddebolt skal det ikke være noe problem å lodde.

Jeg bruker en 60W loddebolt til gitarkomponenter.Det er også viktig å holde spissen ren,for å oppnå god varmeledning.Et stativ med klemmer kan også være til hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult å tilby det, men jeg fikk pickupene og slikt i dag, og etter å ha klippet litt av "ørene" eller "vingene" til pickupene eller hva nå enn det heter for å få de til å passe merket jeg at potene ikke kommer gjennom hullene til de gamle potene. Derfor må det drilling til, så jeg tror jeg tar den med til en butikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk mer enn 30W hvis du skal lodde kretskort til en Piezo, f. eks. en Fishman Powerchip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I'm not sure exactly what you're after with your pickup install, but if you're still looking to do this, contact me and I'll get you fixed up. That's what I'm here for! wink.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.