Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/f...nnkode=32914705

"Pga. Så mye forfalsking og tull som er ute og går nå så har jeg dottet ut de siste sifrene av serienummeret

slik at man ikke skal kunne stjele serienummeret for å forfalske gitaren, eller bruke serienummeret til å forfalske andre gitarer." :P

Gitaren er vel grei nok den, men synes annonsen blir veldig useriøs når han går amok med små og store bokstaver på den måten. gUiTaRmEgAfLoOnArOon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er vel grei nok den, men synes annonsen blir veldig useriøs når han går amok med små og store bokstaver på den måten. gUiTaRmEgAfLoOnArOon

til tross for det, så skjønner jeg ikke hva denne annonsen gjør i denne tråden. Annonsen er tragisk og usmakelig, men like fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sånn for ordens skyld i tråden.... hva er det med denne gitaren som gjør at den fremstår som en fake?

Kinesisk (metrisk) bridge, stoptail, toggleswitch, pickupringer, knotter, feil plassering av knottene og hardware, båndene går over bindingen, headstock, logo, tunere og trusscover er feil............. Skal jeg fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk, for tittelen på denne tråden er "hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk". Synes derfor det blir litt vesentlig at man kommer med litt informasjon om hva som er avvikende fra orginalen, og ikke bare en påstand om at gitaren er fake og ferdig med det.

Jo flere trente øyne som bidrar med info, jo bedre er det for alle som ikke har et like trent falkeblikk på slike detaljer :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde vi hatt en tråd per modell, der alle påstander om "fake" skulle bevises med bilde av original og kopi. Tror vel egentlig at Greener hadde drømt om en slik database over ekte gitarer og fakes.

Noen burde ha tatt tak i det der. Og så kunne man betale for tilgang før man skulle handle en gitar. De som bidro med skikkelig info, burde ha fått betalt.

Jaja, her sitter vi og deler ut informasjon gratis, og får fra tid til annen kjeft fordi vi forsøker å hjelpe.. Ha en glitrende aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme gitar ja? Selger gir jo ellers inntrykk av at det et han selv som har bestilt gitaren slik. Mener også det var denne karen jeg sendte mail til en gang pga. at det var ett eller annet jeg ikke fikk til å stemme i forbindelse med en annonse. Jeg fikk en skyllebøtte med beskjed om å ikke legge meg borti ting jeg ikke hadde greie på!

Ellers er sikkert gitaren ekte nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.