Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Fant en finn annonse jeg stusser litt over. Usikker om det passer inn i tråden her, men prøver allikevel.

http://www.finn.no/f...nnkode=32097141

Tviler i grunnen ikke på at det er en ekte epiphone, men reagerer litt på det han skriver.

Orville og Epiphone navnet er brukt i Japan fordi det allerede var registret et annet selskap med navn Gibson

Selv syns jeg det høres veldig rart ut, og noe jeg aldri har hørt snakk om. Vil ikke det si at at det ikke blir solgt noe gibson i japan utennom under navnet epiphone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ganske greie måter å finne ut om du skal kjøpe en "hmm, er denne ekte?" gitar fra finn..

1.Dra og prøv den.

Hvis det er dritlangt:

2. Be selgeren ta av pekterbrettet/bakplaten og ta et bilde av elektronikken. Der ser du FORT om det er en Ekte Gibson/Fender.

Hvis selgeren er seriøs og/eller er gitarist, har han ikke noe imot å ta av pekterbrettet for å få solgt unna gitaren sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en studio, så ekte. med kasse er det billig ja :-)

Men disse koster ikke mye i utgangspunktet, 6-7000 rundt der omkring.

Hadde ikke sett svart på en slik igjen ^_^

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32260107

men dette er en fake, og den har man lite fartstid om man ikke ser den er fake

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 6-7000 for en studio høres billig ut. har virkelig prisen falt såpass? En ny studio kosta fort 10.000++ for 15 år siden og jeg trodde ikke prisene gikk nedover.

Det er en Studio Tribute 50s eller 60s. De er i utg.pkt. billigere enn standard Studio. Tror du får dem for rundt kr. 6500,- hos div. forhandlere nå, og har du mulighet for å teste før kjøp kan du gjøre en veldig god deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå en Rickenbacker til salgs for 3000,- tidligere i dag på Finn.no. Oisann! :ninja: Og den der Studio goldtopen lengre opp på siden her er en 60`s tribute worn goldtop. Nypris har lenge vært i overkant av 6500,- (inkl gigbag), så 5000,- med kasse er ikke så halvgale. Den så nå pent brukt ut så.... Har en sånn selv, og nå etter at "hvetebrødsdagene" er over er jeg fortsatt godt fornøyd med hva jeg fikk i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.