Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Joda, har mail fra selger som bekrefter at det er en Kina-kopi....

Da er det jo veldig greit! Det burde jo selger skrive i annonsen også, synes jeg. Da er vel kanskje prisen vel drøy også med tanke på reparert hals? (Alt etter hva som ligger i det, naturligvis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne er litt tvilsom :

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32607578

Selger blander bilder med den ekte 0001-stratten med den stratten han skal selge. Man kan jo lure seg til å tro at dette er en Fender CS/Masterbuilt, spesielt da han unnlater å vise bilder av headstocken på gitaren han skal selge, men kun David Gilmour sin.

Dette er en allpart-strat. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En interessant teori om Kinakopi "Gibson": Snakket med en ansatt i en musikkforretning en dag som er over "normal'n" interessert i gibson. Han hadde lagt merke til at Kinafake "Gibson" kommer med samme hardware som (Kina) Epiphone, og lurte dermed på om det er noen arbeidere ved fabrikken som kanskje "tar på seg" litt nattarbeid. Dette hadde jeg ikke tenkt over, men kan det være mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg sliter litt med at han ikke viser framsiden på headstocken på den gitaren han prøver å selge, men bruker heller et "produktbilde" av Gilmours orginale på akkurat det bildet.

Han har en del bilder av framsiden på headstocken nå ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne er litt tvilsom :

http://www.finn.no/f...nnkode=32607578

Selger blander bilder med den ekte 0001-stratten med den stratten han skal selge. Man kan jo lure seg til å tro at dette er en Fender CS/Masterbuilt, spesielt da han unnlater å vise bilder av headstocken på gitaren han skal selge, men kun David Gilmour sin.

Dette er en allpart-strat. Punktum.

Nash gitarer er vel relica allparts gitarer, så sånn sett er det vel helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nash gitarer er vel relica allparts gitarer, så sånn sett er det vel helt greit?

Selger har endret på annonsen nå. Da jeg postet her, så viste han ingen bilder av headstocken av den gitaren han prøvde å selge. Men det han derimot hadde, var bilder av headstocken til den orginale til Mr. Gilmour hvor det står Fender. See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva mener dere om slikt salg? Åpenbart at denne mannen jeg selv meldte til importøren av Ibanez samt qxl selv har spesialisert på piratkopisalg.

Virker ikke som qxl tar dette på alvor, da de kun stopper de konkrete salgene som jeg har spesifisert (Ibanez, PRS) Nå er han på Fendern og Jack Daniels.

Venter på tilbakemelding fra de i løpet av morgendagen, og håper de nå følger opp med å banne fyren fra QXL.

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/new-fender-electric-guitar/v/an668326830/

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.