Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som det er så stor interesse for min kamp med Qxl,. men poster min siste mail til dem uansett.

Hei !

/Undrer på hvorfor dere har denne selgeren og hans piratvarer på deres nettside fremdeles? Med samme varer.

For meg fremstår dere som en useriøs aktør, som fremtidig ødelegger gleden ved å kjøpe sin drømmegitar. Selv om jeg nå vet hva jeg skal se etter, gjør kanskje ikke nestemann det.

Rett og slett forkastelig dårlig oppfølging som gjør at jeg undrer på hvorfor dere i det hele tatt har en rapporteringsgreie?

Det er i praksis fritt frem for lurendreiere på sidene deres, og dem blir det flere av med sider som Qxl.

her er ett eksempel atter en gang!!!!

http://www.qxl.no/pris/musikkinstrumenter/strengeinstrumenter-gitar/new-fender-electric-guitar/v/an668326906/

Vær så snill og ta dette på ALVOR!!!!

Slett denne møkkamannen fra siden deres før kopiene hans sprer seg ytterligere!!!

Ikke så vennlig hilsen lengre

Stein Rune Fjeldavli Otnæs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett denne møkkamannen fra siden deres før kopiene hans sprer seg ytterligere!!!

Oops, såna ord bör man nog använda med försiktighet i dessa dagar, du vill väl inte vakna upp en söndagsmorgon med en Kaizer-pils hällt över hövve :) .

Nejdå, jättebra att du säger ifrån Brekkvasselven, det är helt sjukt att de inte gör något åt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med positivt feedback. Fikk takketelefon fre den norske importøren for Ibanez i fjor vår etter rapportering. Det motiverte til gjenntakelse :)

Har ikke fått noe svar fra qxl (ja nå med liten q) og jeg regner med de har noen til å svare også på søndager. Hva mer kan man gjøre da mon tro???

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men tipper at de som i første omgang kjøper kanskje ikke tror det er ekte, men nr to kan godt gjøre det. Er jo mest billige telefoner og datastæsh han selger sikkert, og der er muligens ikke folk så kresne bare det er billig nok? Men skummelt, og qxl virker som de tjener godt på han ,noe som er en sannsynlig grunn til at de unnviker å følge loven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...nnkode=32914705

"Pga. Så mye forfalsking og tull som er ute og går nå så har jeg dottet ut de siste sifrene av serienummeret

slik at man ikke skal kunne stjele serienummeret for å forfalske gitaren, eller bruke serienummeret til å forfalske andre gitarer." :P

Endret av Andreaskm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...nnkode=32914705

"Pga. Så mye forfalsking og tull som er ute og går nå så har jeg dottet ut de siste sifrene av serienummeret

slik at man ikke skal kunne stjele serienummeret for å forfalske gitaren, eller bruke serienummeret til å forfalske andre gitarer." :P

Men er dette en kopigitar eller forsøk på svindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Bare en selger med mye store ord og dyre gitarer.

Han har vært litt på kanten i beskrivelser et par ganger, men selger nok ikke Kina-kopier.

Tja..

Vet ikke jeg. Det er en del ting som ikke stemmer her. Han sier at det er en Custom Shop gitar. Det er mulig jeg tar feil her, men starter ikke Custom Shop serienr. på CS? Det gjør ihvertfall min gitar. Serienummeret på den gitaren har et vanlig Nashville serienummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

Vet ikke jeg. Det er en del ting som ikke stemmer her. Han sier at det er en Custom Shop gitar. Det er mulig jeg tar feil her, men starter ikke Custom Shop serienr. på CS? Det gjør ihvertfall min gitar. Serienummeret på den gitaren har et vanlig Nashville serienummer.

De fleste halvakkustiske gitarer fra Memphis selges som Custom Shop,

men med vanlige serienummer. Unntakene er '59 0g '60 ES335 Anniversary modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.