Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals fra warmoth + kropp fra ebay = God ide?


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne gitaren har jeg satt sammen sjøl.

Halsen er en Fender Hot Rod '52 RI og kroppen er fra MJT.

Fralin pickups og Callaham hardware.

Jeg ønsket meg en '52 Tele, men ikke en med vintage radius.

Samtidig ville jeg ikke ha en Hot Rod med humbucker i neck.

Da ble det til å sette sammen sjøl.

Som der er sagt her blir det fort like dyrt eller dyrere enn å kjøpe en ferdig gitar,

men så får du jo en unik gitar etter egne specs på den måten.

Denne gitaren koster også ca. det samme som en brukt Hot Rod '52RI,

men jeg syns dette er en mye bedre gitar for pengene.

111529_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/45035/111529.jpg

111530_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/45035/111530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig en custom strat i tankene, men det blir for dyrt. Skal lage en custom gitar en gang, men det har jeg virkelig ikke råd til nå. :P

Prøvde de første Higway'ene, og selv om de var bra, så ville jeg sagt at du skal være rimelig desperat over at han som har skrudd på CNC - maskinen har amerikansk og ikke meksikansk pass om du ikke vil i det minste vurdere om en meksikaner kan gi deg mer lykke for mindre penger :)

Har ikke sagt jeg ikke er åpen for en mexico, sa at jeg ikke ville ha en hvis den hadde 50' hals. ;)

Skal få prøvd en neste gang jeg er på gitarbutikk. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er klart halsene er ferdige, men oversadel må justeres/files og båndene må helst slipes hvis det skal bli en god gitar av prosjektet. Jeg har i alle fall aldri montert noen løs-hals som er "plug & play" ferdige fra produsent, og av ganske forståelige grunner egentlig.

Trodde Warmoth tilbød helt ferdige replacement - halser, jeg? Selv om du selvsagt kan kjøpe både bånd og oversadel utenom? Halsen må jo selvsagt justeres, men trodde ikke det skulle være nødvendig å måtte pusse bånda og file til oversadelen om du kjøper f.eks. en fiks ferdig strat replacement neck, men for all del - har aldri prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig en custom strat i tankene, men det blir for dyrt. Skal lage en custom gitar en gang, men det har jeg virkelig ikke råd til nå. :P

Har ikke sagt jeg ikke er åpen for en mexico, sa at jeg ikke ville ha en hvis den hadde 50' hals. ;)

Skal få prøvd en neste gang jeg er på gitarbutikk. ^_^

He he, var ikke meningen å legge ord og meninger i munnen på deg ;)

Uansett har jeg hørt at de "nye" Highway'ene er veldig mye bedre enn de første - kjenner til og med et par som foretrekker dem fremfor de dyrere Fenderene. Om Fender Special, som jeg heller ikke har prøvd enda, har jeg hørt mye skryt, men jeg har også hørt fra et par "troverdige kilder" at de tross alt ikke virker stort bedre enn de meksikanske (tross noe bedre hardware og elektronikk selvsagt).

Poenget mitt er i og for seg ikke å trekke ned de amerikanske, men heller å poengtere at de meksikanske har etterhvert blitt sabla gode, og et riktig godt alternativ til i hvert fall de billigste av de amerikanske! Har prøvd et par, spesielt fra Classic Player - serien, som har vært direkte sjokkerende gode :)

Uansett så er alltid det beste å prøve flest mulige gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Warmoth tilbød helt ferdige replacement - halser, jeg? Selv om du selvsagt kan kjøpe både bånd og oversadel utenom? Halsen må jo selvsagt justeres, men trodde ikke det skulle være nødvendig å måtte pusse bånda og file til oversadelen om du kjøper f.eks. en fiks ferdig strat replacement neck, men for all del - har aldri prøvd.

Vel, det er nå slik der er å bygge gitarer. Folk som kjøper løs-halser ønsker gjerne å tilpasse oversadel til sine konkrete ønsker/behov og det er uansett ikke en jobb som kan gjøre særlig godt før halsen er montert på en gitar. Hva angår båndsliping er jo ikke nødvendigvis dette et absolutt must, men betaler man såpass for en hals ønsker man gjerne det beste ut av den, og da må slikt til.

Halser fra MightyMite og Allprats er forøvrig i reglen nesten uspillelige før de båndslipes, da disse halsene bare frettes maskinelt uten at noe annet blir gjort før de forlater produksjonen. AllParts halsene kommer forøvrig helt uten oversadel, og MightyMite med en billig "universal" plast-sadel av billigste sort.

Misforstå meg riktig, spesielt AllParts lager glimrende halser, men man må altså være forberedt på at løs-halser ikke er "plug & play" som tidligere nevnt. Dette er også grunnen til at majoriteten av ymse partsocaster prosjekt aldri kommer helt i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har også hørt fra et par "troverdige kilder" at de tross alt ikke virker stort bedre enn de meksikanske (tross noe bedre hardware og elektronikk selvsagt)

Det er ikke nødvendigvis noe dårligere elektronikk og mekanikk på de dyreste mexikanerne sammenlignet med de amerikanske. Fender bruker ikke bedre mekanikk/elektronikk en dette, uansett hva det koster stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis noe dårligere elektronikk og mekanikk på de dyreste mexikanerne sammenlignet med de amerikanske. Fender bruker ikke bedre mekanikk/elektronikk en dette, uansett hva det koster stort sett.

Joda, vet at Classic Player - serien bruker Custom Shop - mikker, og at i andre meksikanske serier finner man både Noiseless, Seymour Duncan og andre "prestisje" - mikker, burde kanskje presisert at jeg tenkte først og fremst på Standard - serien mht. direkte sammenligning med Special - serien.

Endret av YBA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.