Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hals fra warmoth + kropp fra ebay = God ide?


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Har hatt lyst på en strat veldig lenge nå. :wub: Highway One serien ser veldig frstende ut, men jeg liker ikke fargen på halsen, synes den ser blek ut. :mellow: Vil helst ha den i vintage finish. Så jeg lurte på om hvor smart det hadde vært å kjøpe en Highway One kropp fra ebay og kjøpe en hals fra Warmoth.

Det jeg lurer på er om det kommer til å bli en bra gitar? Kan jeg sette på halsen selv, eller burde jeg få en proff til å gjøre det? Hvordan blir gitaren i forhold til en Highway One?

Har funnet ut at for prisen av de to delene kan jeg egentlig kjøpe en ny Highway One gitar, men jeg er villig til å betale ekstra hvis jeg får halsen i den fargen jeg vil ha den i. ;) Hvis jeg får en proff til å sette det sammen, hvor dyrt kommer det til å bli? :P Vil helst ikke betale over 8k bare så det er sagt, er det mulig og lande under 8k? Hvis det blir dyrere enn det kjøper jeg bare en Highway One fra USA. :rolleyes:

Hva synes dere? Høres dette ut som en god ide? :)

Guns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, for 400 dollar får jeg en Loaded Higway One kropp. Tror det koster 350 for en kropp i sunburst fra warmoth og det er uten noe hardware.

http://cgi.ebay.com/Highway-One-Fender-Stratocaster-Nitro-Body-Loaded-2010-/190456361774?pt=Guitar&hash=item2c5815732e#ht_1113wt_905

Fant forresten ut at jeg kan få en ny Highway One for 6450 kr, det er inkludert frakt og toll.

Edit: Så nå at det koster 7k for en ny Highway strat i norge, kanskje bedre å bare kjøpe det så slipper jeg venting...

Ca hva kommer det til å koste å få en proff til å sette på en hals på en kropp?

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En HW1 kropp er en vanlig Fender kropp, med annerledes lakk. Men om du kjøper en slik, og setter på en Warmoth hals, så er det en "partsocaster", uten Fenderlogo og serienummer på headstocken den dagen du skal selge den. Og det skal du høyst sannsynlig, en vakker dag. Andrehåndsverdien på en original HW1 vil antagelig være betydelig høyere. Så da blir jo spørsmålet egentlig hvor viktig det er for deg å ha riktig farge på halsen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En HW1 kropp er en vanlig Fender kropp, med annerledes lakk. Men om du kjøper en slik, og setter på en Warmoth hals, så er det en "partsocaster", uten Fenderlogo og serienummer på headstocken den dagen du skal selge den. Og det skal du høyst sannsynlig, en vakker dag. Andrehåndsverdien på en original HW1 vil antagelig være betydelig høyere. Så da blir jo spørsmålet egentlig hvor viktig det er for deg å ha riktig farge på halsen.... ;)

Salgsverdien er ikke så veldig viktig for meg.

Hva mener dere med at HW1 har tvilsomt rykte? :huh: Har spilt på flere og synes de er veldig bra gitarer.

Har ikke prøvd american special, men den er dyrere. Liker forresten hw1 3-tone sunbursten bedre enn american special sin 2-tone. :P

Men tilbake til hw1 kropp + warmoth neck, hvordan blir resultatet? Blir den som en highway one strat å spille på? Lydmessig da?

Litt mer info om skokrem trikset? Kunne jo være en mulighet. Vil helst ha en glossy neck da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.