Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Streng instrumenter!

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ÅÅH! JEG HAR LYST PÅ STEEL-GITAR!!!!

OOOH for et sinnsykt deilig instrument ...!! *sikle*

vet du om det er vanskelig å spille eller "dumedjohnpetrucci(læregutten i dt hehe)somavatar" `?

det er jo grisefint .. lurer på hvor mye en koster ... billig-versjon , jeg vil ha ...

Nilsefix

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Ja dobro er tungt ja, man må bruke kraftig og god skinnreim. Jeg bruker den bare på noen få låter, så det går greit.. Har brukt den også på plateinnspilling, men da satt jeg!!!

Spiller vi konsertter så pleier jeg å sitte..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Glemte å skrive at jeg også har en Mandoguitar dette er en Vox reissue.

den er ganske spessiell har 12strenger som er paralellt stemt med to 9`er sett den stemmes en oktav høyere enn en vanlig gitar og har selfølgelig en mye korttere skala.. de lyse E-strengene er extremt stramme, og tunes de over E så ryker de ganske fortt, men det er en utrolig tøff klang, med kryssning av en mandolin og en elgitar..

Lars Håvard Haugen i Hellbillies bruker en slik gitar(Hammertone)

George Harrison gjorde denne kjendt i sin tid...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jerry Garcia i THe Grateful Dead spilte pedalsteel! Last ned f.eks. Sugar Magnolia eller Dire Wolf for å høre... Pedalsteel låter fett. Ben Keith i bandet til Neil Young (The Stray Gators, de han spilte countryrock med, vel å merke) spilte jo pedalsteel og slidegitar på mangfoldige Neil Young-plater). Og selvfølgelig må vi ha med Flying Burrito Brothers, countryrockens fedre med Gram Parsons i spissen, som ikke hadde noen sologitarist, men countryrock-ikonet Sneaky Pete Kleinow på pedalsteel. Men pokker til koordinasjon du må ha for å kunne bruke pedalene og få til bra volume-swells osv, som er en essensiell del av steelgitarlyden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Jeg tror jeg skal kjøpe meg en lapsteel fra Ebay etterhvert .. må bare få meg en jobb ... ikke nødvendigvis en ultrabra en , men en som gir meg den digge lapsteel lyden bare-

Håper alle har sett magnetvideoen der det bare er han og en lapsteel nå . www.home.no/nilsefix --- ligger en videolink der ...

Nilsefix

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.