Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez


svenni

Anbefalte innlegg

Hei, kikker litt på Ibanez(lefy) og har sett på en S470 en RG 1570 prestige og en RG 570.

Hadde selv en RG 470 på begynnelsen av 90 tallet, en gitar jeg var kjempe fornøyd med men etter dette har ikke fulgt så mye med på Ibanez.

Så jeg lurer på om noen her på forumet kan fortelle litt om forskjell, erfaringer på disse Ibanezene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rg550 er jo smått legendarisk og fåes til en ålreit penge. Selv føler jeg at man blir nokså bundet opp mot 'hårete' rockemusikk når man henger på seg en RG, men det er jo mye av moroa og (ehem, det er jo derfor jeg setter sammen en RG selv - alibi for å prøve seg på 80-tallsoloer). Jeg hadde en RG570 for ca 6-7 år siden (som ble i mitt eierskap i nøyaktig tre dager) som jeg husker fremstod som et godt sammenskrudd stykke gitar, i sin klasse. Tipper jeg ville synes det samme den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt Ibanez men skulle gjerne hatt en. Da jag var i USA i 2007 var jeg innom alle musikkbutikkene jeg kunne finne og kom over en brukt RG2550 til 600$ (tilsvarte 3000 norske kroner den gangen). Da jeg alt hadde kjøpt to gitarer på den turen lot jeg desverre vær å plukke den med meg og angrer helt vilt den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen RG-er fra det glade åttitall, og etter min mening er det veldig mye gitar for pengene. Ikke sånn utsmykkede og "oppjålet" på noe vis, men skikkelig verktøy.

Klart de er litt spesielle, men jeg synes ikke de er mer "ekstremspisset" enn for eksempel en telecaster eller en Stratocaster.

For tiden er det jo in å like halser som "har mye kjøtt på seg", liksom at "jo større, jo bedre, høhø", og der faller jo RG- gitarene ganske sørgelig gjennom. Er man klar over det, og at de gamle har hals laget av ett trestykke, og faktisk kan slå seg, selv etter mange år, så er det jo tut og kjør. Kommer man over et ikke så slitt eksemplar til rundt tre tusen, er det bare å klaske til.

Originalpickupene låter litt "komprimert". Jeg synes det er en fin lyd, og synes ikke det er noen grunn til å skifte de ut.

Jeg synes ikke det er stor forskjell på prestige- modeller og "de vanlig", bortsett fra litt pynt. Husk at Prestige ikke var "oppfunnet" i gamle dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd noen Prestige modell mer enn kanskje et par akkorder, men jeg er veldig fornøyd med min RGT42DX. Ble faktisk til at jeg byttet pickups på den isteden for å kjøpe ny gitar, fordi jeg liker halsen og spillbarheten på den så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er stor forskjell på prestige- modeller og "de vanlig", bortsett fra litt pynt. Husk at Prestige ikke var "oppfunnet" i gamle dager. :)

Nei, men "made in Japan" var oppfunnet :P

Jeg synes som sagt det er en forskjell, men når det er sagt så har jeg aldri spilt på en Ibanez der jeg synes spillbarheten har vært helt krise, ikke en gang på de aller billigste.

S serien er fin-fine instrumenter :)

Nå produseres vel ikke S 470 lenger, men det er så absolutt en bra gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en s470, og tremoloen er litt uvant, oppfører seg litt annerledes enn for eksempel Edge. Nå er den jo utrolig stabil og fin, da, men krever litt tilvenning.

Jeg har ikke noe å utsette på s470-en min, men må innrømme at de gamle RG-ene er litt mer sjarmerende. S470-en er en god gitar med en liten kropp, velbygget og helt fri for krimskrams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe å utsette på s470-en min, men må innrømme at de gamle RG-ene er litt mer sjarmerende. S470-en er en god gitar med en liten kropp, velbygget og helt fri for krimskrams.

Hehe synes også de gammle RG-ene er sjamerende, har endel bra gitarer nå men jeg savner den gammle 470 RG-en min ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.