Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til enkle pedalprosjekter?


Anbefalte innlegg

Heihei..

Noen som har et par tips til byggekits/sett på noen "rimelige" pedaler som en nybegynner kunne leke seg litt med?

Tenkte rundt 200-300kr og ikke for avansert.

Nettopp startet på elektronikkutdanningen min og skal lære alt dette etterhvert, men er litt utålmodig etter å få begynt på litt basic ting for å få interessen og litt kunskap og motivasjon opp :)

Også litt for å studere litt komponenter og sånn.

Har litt komponenter hjemme, med et sånt "quick connect" krettskort der man bare stapper komponentene nedi. Men aner ikke hvordan jeg skal bruke det og diverse tingene.

Tips og triks tar jeg i mot med stor takk!

Btw.. Hvor får jeg tak i en rimelig, men grei loddebolt på 15-30w og et rimelig multimeter som funker?

Noe spesielt å anbefale der? Må ha det til skolebruk, men trenger ikke invistere i noe superutstyr ennå.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden du går på elektro allerede kunne det vært moro for deg å lagd egne kort med EAGLE, finn en enkel tegning på nett som foreksempel en fuzz..

Søk på fuzz schematic eller noe på google så er det bare å tegne av.. du kan laste ned EAGLE gratis på nett, der designer du kortet selv og alt etter smak og behag!

Meget moro, hilsen en 2 AUT'er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ja. kongekar!

Fikk låte pappa sin digitale multimeter som funker helt fint akkurat nå, ettersom han aldri bruker den.

Googlet litt og fikk til å sette sammen to leds med et par motstandere på breadboardet.. Klarte å svi et LED.

Men nå lyser to stykke, hehe :P

Er det normalt at motstenderen blir litt varm?

Vi har fåt det samme byggesettet som dere har fått med mikrofon, motstandere, transistorer, høyttaler og litt til.

Tips til hva jeg kan gjøre ut av det..? Har endelig begynt å skjønne hvordan brettet funker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kanskje prøve deg på en MXR Distortion +? Ikke mange komponentene og du kan jo bestemme vanskelighetsgraden selv, enten ved å tegne kretskortet selv og etse det, eller kjøpe det ferdig på nettet.

Et tips fra meg er å sjekk ut tonepad.com.

Her finner du en rekke prosjekter fra helt enkle som Dist + til meget avanserte bygg.

Du kan bruke layouten du finner der og lage egne kretskort, eller du kan bestille dem på siden for en billig penge.

De kommer etter en uke med poststempel El Salvador :)

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del på Tonepad og de andre linkene. Mye fint å finne! bestiller et sett snart.

Tror det er mest aktuelt med ferdiglaget kort. Ellers må jeg spørre om tillatelse til å bruke labben på skolen og sånn..

Dere som driver med dette, har dere etseutstyr hjemme eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du flere billige kits:

musikding

Loddebolt og multimeter får du på Biltema eller Clas Ohlson

:)

Hvordan blir det med pris på slike kits?

Står at det er ink 19% moms, så da plusser jeg på 6% til.

Dvs 28,50 EUR + litt til og frakt. Men kommer tollgebyr på 200kr i tillegg? :s

det er jo litt småkjipt å betale nesten like mye å toll som det pedalen koster :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest aktuelt med ferdiglaget kort. Ellers må jeg spørre om tillatelse til å bruke labben på skolen og sånn..

Dere som driver med dette, har dere etseutstyr hjemme eller?

Det året jeg gikk på elektro, var det etsing hele tiden. Regner med at det ikke vil være problem å få etse egne ting samtidig, hvis dere etser like mye som vi gjorde.

Og, det blir kanskje pluss i margen hos læreren, hvis han finner ut at du er engasjert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.