Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ferdig med min instrumentale demo


GonWild

Anbefalte innlegg

Har i det siste vært travelt opptatt med å mekke sammen en instrumental, gitar-basert, demo(mest akustiske og halv-rolige sanger),

Så dersom noen er interessert i mine siste musikalske utfoldelser, ta turen innom http://www.emotionlessmusic.tk

Benytt gjerne "download all songs" knappen :)

(ps: siden krever flash/shockwave)

-eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter og hører på Emotionless nå. Det første jeg hører er at kassegitaren låter fint, men høres litt vel loopet ut. Melodien låter litt uinspireter ut...altså selve spillingen. Burde kanksje også vært dratt opp en desibel eller halvenanen i forholdt til kassegitaren?

Når Trommene kommer inn, begynner det hele å høre litt feil ut mht timing. Det du spiller høres ikke riktig ut i forhold til hvordan trommene spiller. Personlig liker jeg heller ikke så godt at kassegitaren er panoreter helt ti den ene siden i andre vers, men det er en smaksak. Blir bedre da den andre kmmer inn på bruen.

Når det gjelder andrestemmer som kommer etterhvert ville jeg kanskje skrudd denn ned en desibel eller to i forhold til hovedstemmen, da den tar litt for mye oppmerksomheter, istedet for å fylle ut

Du spiller ganske fint, men litt kjedelig synes jeg. Og da snakker jeg om fraseringen din. Den er litt for stillestående. Men stort sett så er det et fint forsøk altså. Jeg pleier ikke å være så "kristisk" med mindre jeg hører at noe har et fint potensiale.

Lykke til videre. :)

Vegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for all positiv kritikk(håkon, Per).

Nei...jeg har lite ambisjoner med dette prosjektet(som det står på sia). Dette gjør jeg mest for min egen del, fordi jeg er glad i å lage låter og spille. Hvis andre også har glede av det, er det jo selvsagt flott! (Har også lagt noen av låtene ut på nrk urørt, bare for morro skyld.) Men orker ikke bruke mye tid og energi på å prøve å få solgt instrumental gitar musikk i et lite land som Norge..er realist, og blir vel en ønskedrøm at dette er noe jeg kan tjene meg rik på.

tHeMuTh|n> Tar kritikken fra deg seriøst! Vil bare si at alt på denne demoen er gjort med en hensikt. Takta på emotionless(låten) er slik den er fordi i mitt lille hode var det slik jeg ville ha den og ferdig med det. At det ikke høres "riktig" ut kan jeg ikke bry meg mindre om. Lager musikk etter hjertet, og ikke etter en målestokk...men såklart det er visse regler blah blah..(hører du nok på den, høres det riktig ut tilslutt hehe..)

At kassegitaren høres loopet ut..vel...kan vel ikke si annet enn at den er spilt inn i ett take fra begynnelse til midt uti låten et sted. Bra du liker lyden i det minste :) At jeg spiller kjedelig er vel subjektivt. (Mener du på akkurat denne låten, eller hele greia ? ), men vil i mitt forsvar si at denne demoen som sagt er en samlig rolige og litt mere i bakgrunn låter. Er fullt klar over at mye ikke er sånn røske-deg-opp-av-stolen ting...igjen gjort med hensikt.(vil du ha heavy shit, så blir det nok at d på mitt fremtidige prosjekt). Du ville sikkert gjort mye annerledes, men vi er som sagt alle forskjellige. Må tilslutt få nevne at denne demoen er spilt inn på hybeln min, med begrensa utstyr, og at jeg har minimalt med studio/lyd/kompressor/mastering erfaring whatsoever! Her på mitt stereoanlegg høres det bra ut, men er klar over at det kan høres crap ut på andre anlegg, da alle anlegg "farger" lyden. (testet på 3-4 andre stykker i lyd prosessen, samt headset). Emotionless er kanskje den låten jeg fant låt best i gjennomsnitt på alle anleggene.

Ja, alle trommer er programmerte (som nevnt på sia). På det punktet er jeg vel mest fornøyd med lyden og dynamikken på Slightest Chance...

-eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det er rolig er jo bare positivt. Når jeg snakker om trommene så mener jeg f.eks det som skjer ved 1:12-1:16 hvor trommeoppslaget er veldig u utakt med resten, eller omvendt. Og at Spillingen på trommer og resten har en tendens til å ikke henge sammen. Oppleves som om det er to forskjellige univers...akkuratt som om du har hatt dårlig lytting og derfor ikke spiller i "time". Dessuten høres det litt rart ut ved et trommebreak ved ca 1:37. OG veldig ofte er det hihat'en som er litt ute i forhold til det andre

At kassegitaren din hørtes loop ut var egentlig bare i starten FØR andre instrumenter kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tHeMuTh|n ... hører på emotionless ...

syns låta var fin !

kjempe innsats

men ......

kan ikke si noe ang. gitarspillingen din (er bassist) men jeg syns du spiller kjempefint !!

Ang trommene er jeg litt enig med tHeMuTh|n, virker som om trommene kommer litt "offbeat", en live trommis ville nok ha spilt på anslagene og fått det til å høres tightere ut, hi-hat smacker til litt i forkant noen ganger, samme med "skarpen" litt før.

men hvis det skal være sånn ... ok ....

Trommene hadde muligens ikke hørt skranglete ut hvis du hadde fått de på anslagene!

lydnivåer og slikt er tHeMuTh|ns verden ... han er husets eminente lydteknikker !

Men, syns låta er kjempe sterk og har masse POTENSIALE !!

scorer høyt ... en av de bedre låtene vi har fått presentert her på forumet IMHO !!

Ikke ta noe som dårligkritikk ... tenk konstruktiv kritikk !!

Hats off to "gonwild" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! :) Tar til meg all kritikk som konstruktiv, da alle har områder å forbedre seg på. Skjønner absolutt hva dere mener med trommene på emotionless. Hadde kanskje fått frem greia mi bedre hvis det var en ekte trommis som spilte på den, men men... man gjør så godt man kan.

Intro trommene på Towards the End er jo ganske skjeive(igjen gjort med vilje)...hva har dere å si om disse ?

tHeMuTh|n> hører at du har vært ute en uværsdag og skrudd lyd før.. Sender deg det neste prosjektet mitt når d blir ferdig! deal ? :)

....huff...sliter skikkelig m sp2 her.. må vist formatere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Hei, Jeg trenger en ny sadel (for E-strengen) på broen på min Fender American Performer Precision Bass. Se vedlagte bilder. Så vidt jeg kan se er den lik den på American Delux bassene. Jeg håper å få tak i en uten å måtte kjøpe en komplett ny bro. Kanskje noen her har en liggende etter å ha byttet ut broen på egen bass?  
    • Takker. Sender mail til Line 6 Support som bare kommer med svada..
    • Senderen funker ikke med g30. Senderen funker med g70 og g75…
    • Ja, stemmer det. Line 6 boksen har kanskje ikke saueplage.(EDIT: hahaha. Squelsh) Blander utstyr. Kikket over manualen på den nå. Ser ut til at det rådes til å ha den unna diverse utstyr og andre «høye» pedaler etc. for min del er denne nå egentlig ubrukelig.    så jeg må også på leting etter noe nytt. Jeg vet jeg vil ha en digital sender og mottaker, men jeg vil ikke ha noe 2.4 ghz utstyr. Alt for mange usikkerhetsmomenter når det kommer til wifi teknologi. Kjipt å få dropouts fordi publikum har smarttelefoner egentlig.   kanskje noen andre har noen gode råd for hva som funker bra?   kan anbefale å se denne videoen. Forklarer mye     
    • Takker! Ja tragisk nok så bruker de andre i bandet G30 (som jeg selv hadde før) og det funker uten problemer. Du skrev "squelsh funksjonen", mente du scan for best channel? Den bruker jeg alltid.  Ja den er vel dårligere pga den ikke har antenne, mens det har jo G30. Men vet du om senderen funker med G30? Og vet du om andre bra trådløse systemer?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.